רוצים דירה ב-30% הנחה? אתר חדש למחיר למשתכן

אתר משותף לאוצר, משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל מספק מידע על המכרזים הבאים כמו גם על התוכנית כולה והפרמטרים לקבלת זכאות

מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר
מחיר למשתכן / צילום מסך של האתר

אחרי שבעה מכרזי מחיר למשתכן שכבר נסגרו, ועוד לא מעט מכרזים שבדרך, הושק בשבוע האחרון אתר ייעודי לתוכנית מחיר למשתכן במתכונתה החדשה. מדובר באתר משותף של משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בו ניתן לקבל מידע על המכרזים הבאים כמו גם על התוכנית כולה והפרמטרים לקבלת זכאות.

נקדים ונאמר כי בשלב זה עדיין לא ניתן להגיש בקשה לתעודת זכאות לפרויקטים השונים, אולם בכוונת משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון להוסיף את האפשרות הזו לאתר בחודשים הקרובים כך שבניגוד למצב היום בו נדרשים הזכאים להגיע למשרדי החברות שעוסקות בכך ולהציג מסמכים, בקשת הזכאות תיעשה דרך האתר בלבד. כבר היום ניתן למצוא באתר החדש לשונית תחת הכותרת "איך נרשמים", שאלה שמעסיקה עשרות אם לא מאות אלפי זכאים פוטנציאלים, אך תחתיה נכתב: "בשלב זה אינכם צריכים לעשות דבר כדי להירשם לתוכנית אלא לעקוב אחר התקדמות הפרויקטים. בהמשך ניתן יהיה להוציא תעודת זכאות בהליך מקוצר. התעודה תקפה למשך שנה מיום הוצאתה".

במקביל, באתר החדש גם רשימה ברורה של מכרזי מחיר למשתכן המתוכננים להתפרסם בהמשך, בחלוקה על פי מיקום גיאוגרפי, מספר יחידות דיור מתוכננות, סטטוס המכרז נכון להיום וגם האם המכרז כולל מענק לרוכשים בגובה 40 אלף שקל עד 60 אלף שקל או לא. נזכיר שאת המענק האמור מעניקה המדינה רק ביישובים בהם ערך הקרקע נמוך כדי להגדיל את שווי ההנחה לזכאים. עוד במסגרת הרשימה האמורה, ניתן לראות גם היכן כבר נסגרו מכרזים ומה המחיר הצפוי לדירה מוזלת.

על פי הרשימה, שבמשרד האוצר ובמשרד הבינוי והשיכון מבטיחים לעדכן על בסיס קבוע, מכרזי מחיר למשתכן הבאים פורסמו או צפויים להתפרסם בין היתר בראשון לציון (1,212 יח"ד) בכרמיאל (538 יח"ד), נצרת עילית (537 יח"ד), קרית שמונה (240 יח"ד) מגדל העמק (194 יח"ד), טירת הכרמל (18 יח"ד), בית שמש (80 יח"ד), אופקים (334 יח"ד), שדרות (260 יח"ד), נתיבות (153 יח"ד), ירוחם (132 יח"ד), ערד (53 יח"ד) ומצפה רמון (50 יח"ד).

"שקיפות והנגשת המידע לזוגות הצעירים ולקבלנים הם חלק בלתי נפרד מהתכנית", כך אמר היום יו"ר מטה הדיור באוצר אביגדור יצחקי. "כל המידע שקיים על מחיר למשתכן במשרדים השונים שייך לציבור וככזה הוא צריך להיות נגיש וזמין לו. אנחנו מתכוונים להמשיך במגמה ולאפשר לזוגות הצעירים להירשם להגרלות ולהוציא  את תעודות הזכאות באופן קל ופשוט באינטרנט. אנחנו רואים במהלכים אלו חלק אינטגרלי בהצלחת התכנית".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אשל ארמוני התייחס גם הוא לאתר ואמר: "הקמתו של אתר ייעודי אחד המאגד את כלל התשובות בנוגע לתכנית 'מחיר למשתכן' היא ביטוי נוסף לתוצאות העבודה המשותפת לפתרונות הדיור של הממשלה הנוכחית ובראשה, תכנית מחיר למשתכן. האתר יתעדכן ברציפות ויעניק מידע זמין, מקיף ומדויק במטרה לבסס את הפרטים והמועדים בנוגע לפתרון מחיר למשתכן לרווחת הגורמים בענף והציבור הרחב".

מ"מ מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, מסר: "תכנית מחיר למשתכן בשילוב השיווק המואץ שרשות מקרקעי ישראל מבצעת, מובילים את המאמץ הממשלתי למילוי צרכי הדיור של אזרחי ישראל. מתן מידע רלוונטי זמין ומעודכן יסיעו לציבור לקבל החלטות נכונות בתחום הדיור".