המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות לאחר 3 ימי ירידות

הנפט ננעל בירידה ל-36.76 דולר לחבית, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2009 ■ אופ"ק חתכה גם את תחזית התפוקה של מדיניות שאינן חברות בארגון ■  בזירת המאקרו פורסמו היום התביעות השבועיות לדמי אבטלה שעלו ל-282 אלף

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה חיובית, בסיומו של יום תנודתי תוך היחלשות בעליות בשעה האחרונה של המסחר. מספר דברים עמדו במוקד תשומת הלב: מחירי הנפט הצונחים, ההשפעה הפסיכולוגית של סוף השנה, והחלטת הריבית של הפדרל ריזרב בשבוע הבא.

 

בשבוע הבא, ה-16 בדצמבר, יפרסם את הפדרל ריזרב את החלטת הריבית שהשוק מחכה לה כבר חודשים ארוכים. ככל הנראה, אם לא תקרה הפתעה, יחליט הפד להעלות את הריבית, לראשונה מאז 2006.

עוד במוקד, כאמור, מחירי נפט הצונחים. הנפט (חוזה WTI) ננעל בירידה ל-36.76 דולר לחבית, הרמה הנמוכה ביותר מאז 2009. על רקע חוסר כוונתו של אופ"ק להוריד את יעד התפוקה על מנת לייצב את המחירים, חביות הנפט ממשיכות להסחר במחירים נמוכים, שהגיעו השבוע לשפל שלא נראה מאז פברואר 2009.

המדינות החברות באופ"ק התכנסו ביום שישי שעבר ולא הצליחו להגיע להחלטה לגבי ויסות התפוקה והמחירים. איראן, שהצהירה שוב כי תגדיל את תפוקת הנפט ברגע שמעצמות המערב יסירו את הסנקציות מעליה, רק הגבירה את המחלוקת. היום חתך הארגון את תחזית התפוקה ל-2016 של מדינות שאינן חברות בו בשיעור של 250 אלף חביות ליום, לממוצע יומי של 57.14 מיליון חביות ליום.

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-15:30 התביעות השבועיות לדמי אבטלה שרשמו עלייה של 13 אלף לרמה של 282 אלף.

בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ' פרסמו תחזית פושרת למדי לגבי ביצועי המניות בשנה הבאה. כלכלני הבנק מעריכים שמדד ה-S&P יעפיל לרמה של 2,200 נקודות עד סוף 2016. כלומר, אפסייד של פחות מ-7% מהרמה בה נסחר המדד כיום. בעשור הקרוב, מעריכים במריל-לינץ', המדד יגיע לרמה של 3,500 נקודות.

גו-פרו מזנקת

מניית גו-פרו  זינקה על רקע שמועות כי אפל שוקלת לרכוש את החברה. מיילן , שתצטרף למדד המעו"ף בשבוע הבא, רשמה עלייה חדה. 

טבע  דיווחה היום כי הוועדה המייעצת למנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) בנושא תרופות לטיפול במחלות ריאה ואלרגיות המליצה לאשר את התרופה  reslizumab, נוגדן חד שבטי נגד אינטרלוקין 5 (IL-5) עבור בוגרים מגיל 18 ומעלה. reslizumab היא טיפול ביולוגי ממוקד לטיפול באסטמה בקרב חולים עם רמות גבוהות של אאוזינופילים בדם, שמחלתם אינה בשליטה מספקת חרף קבלת טיפול במשאף.

מבחינת המניות המעניינות, בשל תשומת הלב הרבה שסקטור האנרגיה, והנפט במיוחד, מושך, נציין את המניות שברון ואקסון מובייל .

חברת האנרגיה קונוקו-פיליפס  הודיעה היום כי היא תצמצם את תקציב ההשקעות שלה ב-2016 ב-25% לרמה של 7.7 מיליארד דולר על רקע צניחת מחירי הנפט.