הטיפ היומי: מניית קמעונאית האינטרנט הגדולה באמריקה הלטינית

MercadoLibre, שנסחרת בשווי שוק של 5.3 מיליארד דולר, סיכמה את 2014 עם הכנסות של כ-557 מיליון דולר

חברת האינטרנט MercadoLibre נסחרת בנאסד"ק (סימול: MELI) ושווי השוק שלה הוא 5.3 מיליארד דולר. החברה מפעילה אתר למסחר מקוון (e-commerce) שנחשב לגדול ביותר מסוגו באמריקה הלטינית. אתר האינטרנט של מרקדוליברה מאפשר לחברות מסחריות ולאנשים פרטיים להעלות רשימת מוצרים למכירה ולבצע עסקאות און-ליין, בין אם באמצעות מכרז או במחיר שנקבע מראש. החברה, שהמטה שלה ממוקם בבואנוס איירס, פועלת ב-13 מדינות באזור, כולל ארגנטינה, ברזיל וצ'ילה, והיא מציעה למוכרים ולקונים שירותים הכוללים פתרונות בתחומי התשלומים, הפרסום ועוד.

סמנכ"ל הכספים של החברה, פדרו ארנט, השתתף לאחרונה בכנס הטכנולוגיה השנתי שערכנו באריזונה. מדבריו בכנס אנו מסיקים שהסביבה המאקרו-כלכלית בברזיל נותרה מאתגרת, אך מרקדוליברה ממשיכה לחוות צמיחה בזכות האימוץ הגדל של מסחר מקוון על חשבון רכישות קמעונאיות "רגילות".

ארנט ציין גם את התועלת המתמשכת שהחברה חווה כתוצאה מהפחתת דמי הרישום ברבעון השלישי של השנה. לדבריו, כתוצאה מכך גדל המלאי הזמין בפלטפורמה של מרקדוליברה (בשיעור של 60% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד). להערכת החברה, הדבר ימשיך לתמוך בתוצאותיה לפחות בשנה הקרובה.

בכל הקשור לתחום הפרסום, אנחנו מאמינים שלמרקדוליברה יש פוטנציאל שנובע מהאפשרות להעלות את מחירי הפרסום שלה בעתיד. בכלל, להערכתנו יש עדיין מספיק מרחב לשיפור במוניטיזציה של מרקדוליברה.

בשנת 2014, הכנסותיה של מרקדוליברה הסתכמו בכ-557 מיליון דולר, והיא רשמה EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של כ-199 מיליון דולר. אנחנו מצפים מהחברה לרשום בשנת 2015 הכנסות של כ-633 מיליון דולר, כלומר צמיחה של כ-13.7% ביחס לשנה שעברה, אך ה-EBITDA צפוי לרדת בכ-7% לרמה של כ-185 מיליון דולר. להערכתנו, בשנים 2016 ו-2017 הכנסות החברה יגיעו לכ-713 מיליון דולר ו-893 מיליון דולר, בהתאמה. ה-EBITDA ב-2016 יסתכם להערכתנו ב-184 מיליון דולר וב-2017 הוא יגדל לרמה של 272 מיליון דולר. אנו נותרים בהמלצת "תשואת יתר" על מניית מרקדוליברה, ומחיר היעד שלנו גם הוא נותר ללא שינוי, 145 דולר. מחיר היעד משקף פרמיה של 20.8% על מחיר המניה בנאסד"ק.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם