הטיפ היומי: חברת פיננסים שהציגה מספרים חזקים בנובמבר

ב-UBS ממליצים "קנייה" על מניית Intercontinental Exchange במחיר יעד של 285 דולר - פרמיה של 17% על פני מחיר השוק

חברת הפיננסים Intercontinental Exchange / צילום: בלומברג
חברת הפיננסים Intercontinental Exchange / צילום: בלומברג

חברת הפיננסים Intercontinental Exchange  נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 26.8 מיליארד דולר. החברה מפעילה זירת מסחר וסליקה אלקטרונית, ומציעה אפשרויות מסחר בנגזרים, במדדי מניות, במטבע חוץ ועוד.

אנו מעלים את התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה לשנת 2015, מ-2.91 דולרים ל-3.02 דולרים, בעוד שקונצנזוס האנליסטים עומד על 2.96 דולרים. החברה פרסמה לאחרונה את נתוניה לחודש נובמבר, שהציגו גידול מרשים בפעילות הקשורה לריביות, כמו גם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות מחוזים עתידיים וזינוק של כמעט 40% במסחר בתחום הסחורות החקלאיות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. השיפור בפיננסים ובחקלאות פיצה על הירידה במחזורי המסחר בתחום האנרגיה, לעומת חודש נובמבר 2014 שהיה חזק בתחום זה.

הצמיחה המרשימה במחזורי המסחר בתחומי הריביות והסחורות החקלאיות רק מדגישים את החודש החזק שהחברה רשמה. מחזורי המסחר בתחום האנרגיה היו התחום היחיד שבו נרשמה חולשה משמעותית, עם ירידה של 11% ביחס לתקופה המקבילה ושל 1% בהשוואה לחודש אוקטובר. המסחר בגז טבעי, שבו נרשמה ירידה של 28% מנובמבר 2014 ושל 5% מאוקטובר 2015, קיזז את העלייה הקלה שנרשמה במסחר בנפט (3% ביחס לנובמבר 2014 ו-1% ביחס לאוקטובר 2015).

המסחר באופציות של מניות אמריקאיות גדל ב-3% ביחס לתקופה המקבילה, והחברה שיפרה את נתח השוק שלה מ-20.5% באוקטובר ל-21.2% בנובמבר.

תזת ההשקעה שלנו בנוגע למניית Intercontinental Exchange כוללת צפי לפוטנציאל אפסייד נוסף. היסטורית, החברה עסקה בעיקר במסחר בתחום האנרגיה, אך היא גיוונה את פעילותה כשרכשה את NYX והוסיפה פעילויות בתחומי האקוויטי והאופציות.

אנחנו מצפים מהמניה לעלות ככל שההזדמנויות הקשורות לרכישה (כגון הגידול הצפוי בסגמנט המידע - market data) יהפכו ברורות יותר עבור השוק.

המלצתנו למניית Intercontinental Exchange נשארת ללא שינוי, "קנייה", וגם מחיר היעד שלנו נותר ברמה של 285 דולר. מחיר היעד משקף פרמיה של 17% על פני מחיר המניה בבורסת ניו יורק, ונגזר ממכפיל 20 לרווח החזוי בשנת 2016.

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם