משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך 643 אלף שקל על ספקית הסלולר פלאפון בגין הפרות הוראות הרישיון מול מנויים שביקשו לקבל מידע על חיוב כספי. לדברי המשרד, בכמה מהמקרים פלאפון לא השיבה בכתב, השיבה לאחר יותר מ-21 ימים או לא הציגה נימוקים להשגות המנויים.
משרד התקשורת מחייב את חברות הסלולר לתעד במערכות המידע כל השגה, בכתב או בעל פה, של מנוי בדבר חיוב יתר המופיע בחשבון הטלפון שלו. החברות חייבות להשיב בכתב למנוי על השגתו, בצורה מנומקת, תוך פירוט אופן חישוב ההחזר או הנימוקים לדחיית ההשגה, תוך 21 יום מיום קבלת ההשגה. פלאפון הפרה את ההוראות אלה, והדבר ניכר מפניות ציבור רבות שהתקבלו במשרד בנושא זה.
כתוצאה מההפרה, מדגישים במשרד התקשורת, "נמנעה מהמנוי שקיפות המאפשרת לו לכלכל צעדיו ולשקול להפסיק את השירותים, והוא המשיך להיות מחויב בגינם. במקרים אחרים, מענה שכזה לא אפשר למנוי לעמוד על זכויותיו, לברר האם אכן חויב כנדרש, להוכיח טעויות ולקבל זיכוי כספי במקרים כאלה".
לפי משרד התקשורת, "פניית מנויים בנושאי חיובי יתר דורשת לרוב השקעת זמן מצד הצרכנים, לרבות זמני המתנה ארוכים. קבלת תשובות לא ענייניות גורמת למנויים עגמת נפש, ואף מרפה את ידם בכל הנוגע לעמידה על זכויותיהם".
מפלאפון נמסר: "מדובר בדוח פיקוח מ-2014 שהמלצותיו נלמדו וטופלו זה מכבר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.