נעילה חיובית בוול סטריט; גופרו צנחה 9.6%, הנפט התאושש

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב ■ מחירי הנפט ננעלו במגמה מעורבת: החוזים על הנפט מסוג WTI עלו ב-2% אך הברנט ירד ■ מחרתיים: החלטת הריבית הגורלית שיפרסם הפד

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בתום יום מסחר תנודתי במיוחד, המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום (ב') בעליות קלות. זאת לאחר הירידות החדות שנרשמו ביום שישי ועל רקע התנודתיות החדה במחירי הנפט. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו בארה"ב והמשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית ביום רביעי. בבורסות אירופה ננעל המסחר בירידות שערים.

 

הנפט, שנסחר במהלך היום בירידות חדות, ננעל במגמה מעורבת. החוזים על הנפט מסוג ברנט ירדו בכ-0.5% לרמה של כ-38 דולר לחבית. מנגד, החוזים על הנפט מסוג WTI ננעלו בעלייה של כ-2% לרמה של 36.3 דולר לחבית.

מחרתיים זה יקרה: בתום פגישה בת יומיים, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תפרסם את הודעת הריבית ובה ההחלטה האם להעלות את הריבית לראשונה מאז 2006. בשווקים מעריכים שהריבית תעלה, אך זה הסיפור המשני; מה שחשוב יותר הוא לבדוק את הודעת הריבית המצורפת.

 

ב"דיילי טיימס" מדווחים כי סוחרים בשוק מצפים שהודעת הריבית תהיה מלווה ב"שפה חדשה" ותחזיות טריות של הפד. הדבר העיקרי שיחפשו המשקיעים בהודעת הפד הוא הרמזים לגבי העלאות ריבית עתידיות. ההערכה כעת היא כי הפד יעלה את הריבית פעמיים או שלוש בשנה הבאה, והשפה בה ישתמש הפד בהודעת הריבית תשחק תפקיד מכריע בשינוי הציפיות בשווקים ובתגובות למהלך.

אלעד שמש, סמנכ"ל הברוקראז' של Colmex, מציין היום כי "קיים סיכוי להפתעה בהחלטת הריבית בארה"ב השבוע. הנגידה אמנם צפויה להעלות את הריבית, אולם לא מן הנמנע כי תודיע על העלאה של פחות מ-0.25%, למשל 0.1%, מה שיוביל לתיקון בשווקים".

שמש מעריך כי "הנפילה בשווקים בסוף השבוע היתה בעוצמה מוגזמת. הירידה בפרמיות הסיכון הבוקר מבטאת הבנה כי הקריסה במחירי הנפט נמצאת לקראת סופה. מניתוח מכשירי הגידור על הנפט ועקומת הביקוש ניתן לומר כי תחתית המחיר נמצאת ברמת ה-30 דולר לחבית, אך לא סביר כי נגיע לשם. מנגד, האפסייד במחירי הנפט בטווח הבינוני והארוך עולה על הסיכון לאין שיעור, עובדה אשר צפויה לדחוף את סקטור האנרגיה".

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין רב על רקע המשך התנודתיות במחירי הנפט. נציין את אקסון מובייל , שברון  וקונוקו-פיליפס. 

כלכלני ג'יי.פי.מורגן החלו לסקר את מניית טסלה מוטורס  בהמלצת "תשואת שוק". 

כלכלני מורגן סטנלי הורידו את דירוג ההמלצה למניות גופרו  ל"תשואת חסר".