חברת נמל אשדוד פרסמה הערב (ג') את דוחותיה לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. מחזור ההכנסות של חברת נמל אשדוד בתשעת החודשים הראשונים של 2015 הסתכם בכ-790 מיליון שקל, לעומת כ-762.6 מיליון שקל אשתקד, עלייה של כ-3.6%.
הרווח הגולמי בתקופה זו גדל לכ-162.8 מיליון שקל לעומת כ-113.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 43.5% ואילו הרווח התפעולי עלה לכ-74.8 מיליון שקל לעומת כ-11.4 מיליון שקל אשתקד.
בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי בתקופה זו עמד על כ-63.5 מיליון שקל לעומת 70 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של 9.2% הנובע מתנודתיות בשוק ההון, אשר השפיעה על תיק ההשקעות הפיננסי של החברה.
ברבעון השלישי הציגה החברה עלייה של 13.5% בהכנסות לרמה של 270.5 מיליון שקל, זינוק ברווח התפעולי ל-36.7 מיליון שקל לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וירידה ברווח הנקי ל-21 מיליון שקל לעומת 32 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מנכ"ל נמל אשדוד בפועל, יצחק בלומנטל, ציין כי "החל משנת 2020 יפעלו באשדוד 2 נמלים מתחרים. תכנית הפיתוח וההשקעות, שאושרה בהנהלת החברה ובדירקטוריון, בהיקף כספי של למעלה מ-300 מיליון שקל, מתקציב ההשקעות העצמי של הנמל, מיישמת בפועל את המדיניות החברה להיערך לעתיד בהתבסס אתגרי התחרות ועל מודל שינוע באניות מטען גדולות המחייבות ציוד תפעולי מורכב וחדשני. במסגרת יישום התכנית, חברת נמל אשדוד פרסמה מכרז פומבי בינלאומי, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, לרכישת 2 גוררות חדשניות המתאימות לתפעול אניות גדולות באורך של עד 400 מטר עם כושר הובלה של עד 18,000 מכולות. כמו גם רכישת מנופים חדשים בעלות כספית של 120 מיליון שקל, ושדרוג ששת מנופי הגשר הקיימים ברציף בסכום של כ-100 מיליון שקל, תוך שדרוג מקיף לרציף 23. כמו כן הגדילה החברה את מצבת כוח האדם בכ-120 סווארים חדשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.