בורסות אירופה סגרו בעליות לפני החלטת הפד

האם הפדרל ריזרב יעלה היום את הריבית בארה"ב, לראשונה מזה כעשור? ■ גם הנפט ממשיך לשחק תפקיד משמעותי ■ מדד מנהלי הרכש בגוש האירו טיפס לשיא של כמעט שנתיים 

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') תוך עליות קלות במדדי המניות, כאשר המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית של הפד, אחד האירועים הפיננסים הגדולים בשנים האחרונות. 

 

כאמור, האירוע המרכזי היום בשווקים זה החלטת הריבית של הפד. ועדת השוק הפתוח של הפד תפרסם הערב ב-21:00 את החלטת הריבית, כאשר לפי התחזיות הבנק המרכזי של ארה"ב יעלה את הריביות לראשונה מאז 2006 בשיעור של 0.25%. 

"נגידת הפד ילן כבר הדגישה את ההישענות על נתונים כלכליים בהחלטה על צעדים בשנה הבאה. אין לדעת כיצד הדולר יגיב הערב, אבל תנודתיות נראית ודאית", ציינו הבוקר ב-Westpac.

בעוד המשקיעים רואים בהעלאת הריבית היום כעובדה מוגמרת, הם ינסו לאתר רמזים באשר למדיניות העתידית של הפד וקצב העלאת הריביות בטווח הקרוב.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור, שעלה לרמה של 53.1 נקודות בדצמבר, שיא של 20 חודשים ומעל הצפי בשוק שעמד על קריאה של 52.8 נקודות, הקריאה שנרשמה גם בחודש הקודם.

מניית Casino זינקה לאחר שהודיעה על תוכנית התייעלות במטרה לקצץ את החוב שלה. בנוסף, JP מורגן העלה את ההמלצה שלו על מניית החברה.

מניית אלטיס עלתה בחדות לאחר שדויטשה בנק העלה את ההמלצה עליה מ"חזק" ל"קנייה". 

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') בעליות שערים, כאשר מדד הניקיי זינק ב-2.6%, זאת כאמור לפני החלטת הריבית של הפד הערב ולאחר נעילה חיובית אתמול בוול סטריט.

 

 

הנפט מוסיף לשחק תפקיד משמעותי, כשהפעילים ברחבי העולם כל הזמן מתמחרים את השפעות מחירו על הכלכלה הגלובלית. היום שוב נסחר הנפט בירידות חדות.

מניותיה של יצרנית מוצרי היוקרה Prada  נפלו לאחר דיווח על ירידה חדה ברווחים, בין היתר בצל נפילות במכירותיה בסין.