הטיפ היומי: המניה שיכולה לקפוץ ב-46%

ברקליס ממליץ לקנות את Shinsegae הקוריאנית - בזכות חנויות הכלבו

הקמעונאית Shinsegae / צילום: רויטרס
הקמעונאית Shinsegae / צילום: רויטרס

הקמעונאית Shinsegae נסחרת בבורסה של דרום קוריאה (סימול: 004170:KS) לפי שווי של 2.3 טריליון וון קוריאני (כ-1.99 מיליארד דולר). החברה מפעילה את רשת הכלבו הגדולה ביותר בקוריאה, ויש לה חנויות ייעודיות למכירת מזון, ביגוד, אביזרים לבית, מוצרי אלקטרוניקה ועוד.

החברה מציגה מומנטום חיובי ברווחיה. אנחנו מצפים לצמיחה חזקה ברווח התפעולי שלה, בשיעור שנתי ממוצע של 18% בשנים 2015-2017, בזכות פתיחת חנויות חדשות, וכן רכישה של רישיון להפעלת דיוטי פרי בסיאול שצפויה להתחיל לתרום באופן משמעותי החל מ-2017. לכך תהיה השפעה חיובית גם על המכפילים לפיהם נסחרת החברה.

אנחנו מצפים לכך שהרחבת הסניפים שלה במקומות מרכזיים בקוריאה (Gangnam, Busan) תוביל לעלייה של 7% ברווח התפעולי המאוחד בשנת 2016. בנוסף, Shinsegae מתכננת לפתוח שלוש חנויות חדשות (ב-Gimhae, Hanam ו-Daegu) - לראשונה מאז שנת 2012.

להערכתנו, החברה הבת Shinsegae DF (המוחזקת 100% על-ידי Shinsegae) תייצר רווח תפעולי של 47 מיליארד וון בשנת 2017, על הכנסות של 800 מיליארד וון, ותהיה אחראית על 12% מכלל הרווח התפעולי של החברה האם ב-2017.

אנו מציגים שני תרחישים עתידיים: בתרחיש של אפסייד, מכירות חנויות זהות יצמחו בקצב מהיר יותר וכך גם הגידול בצריכה הפרטית. בתרחיש של דאונסייד, מכירות חנויות זהות יצמחו לאט יותר וכך גם הצריכה הפרטית.

אנחנו מעריכים את פעילות הליבה של Shinsegae בתחום חנויות הכלבו (כלומר, בנטרול עסקי חנויות הדיוטי פרי) על בסיס מכפיל רווח של 11 לשנת 2016. בשלב הבא של הערכת השווי, הוספנו את החזקתה של Shinsegae בחברת Samsung Life Insurance תוך הפחתת 30% ממחיר היעד שלנו למניית Samsung Life Insurance, כדי לשקף את המיסוי שהחברה תיאלץ לשלם במקרה של רווח הון ממכירת ההחזקה.

השלב האחרון בהערכת השווי הוא הוספת השווי של Shinsegae DF לפי מכפיל רווח של 23 ל-2018. בסופו של דבר, אנו מגיעים למחיר יעד של 344 אלף וון קוריאני למניה, שגבוה ב-46% ממחיר המניה בבורסה. המלצתנו למניית Shinsegae נשארת ללא שינוי, "תשואת יתר".

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, ברקליס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם