וול סטריט: המדדים המובילים ננעלו בירידות של עד 2.1%

מאקרו: מדד מנהלי הרכש של Markit לסקטור השירותים ירד ל-53.7 נקודות ■ חוזה WTI ירד ב-0.6% ■ כלכלני אגוד: "מומלצת השקעה בסקטור הפיננסיים על רקע העלאת הריבית וצפי להמשך הצמיחה והשיפור בכלכלה האמריקאית"

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט (ו') ננעל בירידות שערים חדות, בהובלת מדד הדאו ג'ונס שאיבד מערכו 2.1%. זאת בהמשך לירידות שחתמו אתמול את המסחר, והמגמה השלילית ששלטה במסחר בבורסות אירופה. לאחר האופרויה של העלאת הריבית השבוע, המשקיעים חזרו להתמקד במחירי הנפט, שנסחרוהיום בתנודתיות חדה והמשיכו לאבד גובה בנעילה.

 

היום הוא "יום הכישוף המרובע" בוול סטריט, כלומר מועד הפקיעה של אופציות וחוזים על מניות ומדדי מניות, מה שיכול להוביל לתנודתיות גבוהה יחסית במהלך המסחר.

בתחום המאקרו, היום ב-16:45 יפורסם מדד מנהלי הרכש של Markit לסקטור השירותים. המדד רשם קריאה של 53.7 נקודות בנובמבר, לעומת 56.1 נקודות בחודש הקודם.  הצפי בשוק עמד על קריאה של 55.9 נקודות.

הבנק המרכזי של יפן השאיר את תוכנית ההרחבה הכמותית על כנה אולם הכריז על תוכנית נוספת לרכישת ETF בכ-300 טריליון ין (כ-2.5 מיליארד דולר) בשנה.

הנפט המשיך להיסחר היום בתנודתיות חדה. החוזים מסוג ברנט ננעלו בירידה של כ-0.5% לרמה של 36.8 דולר לחבית, כאשר החוזים מסוג WTI ננעלו בירידה של 0.6% לרמה של 34.7 דולר לחבית.

"המשקיעים עדיין מנסים לצמצם סיכונים על רקע החולשה בנפט ולמרות הצעד של הפד. גם חופשת סוף השנה בפתח וזה משפיע", אומר Mike van Dulken, מנהל השקעות בחברת Accendo Markets, בסקירה שפרסם.

כלכלני בנק אגוד מציינים בסקירתם השבועית כי "מבחינת הסקטורים בארה"ב מומלצת השקעה בסקטור הפיננסיים על רקע העלאת הריבית וצפי להמשכה בקצב מתון, המשך הצמיחה והשיפור בכלכלה האמריקאית. בנוסף אנו ממליצים על תת הסקטור - הבנקים האיזוריים בארה"ב. סקטור החברות הביטחוניות, סקטור הצריכה המחזורית בשל המשך השיפור בכלכלה, סקטור הבריאות המאופיין בחברות גלובליות יציבות בעלות תזרימי מזומנים גבוהים, ללקוחות ספקולטיביים ניתן לתבל בתת הסקטור הביומד בשל הפוטנציאל הגלום בו". 

"סקטור מומלץ נוסף הוא הטכנולוגיה בדגש על המוליכים למחצה וסקטור הפיננסיים ותת סקטור התחבורה, על רקע התייעלות החברות. בנוסף ללקוחות ספקולטיביים אנו ממליצים על סקטור התעופה בשל מחירי האנרגיה הנמוכים יחד עם השיפור המתמשך בכלכלה האמריקאית שילוב הטומן פוטנציאל צמיחה להמשך עליית ערך בסקטור זה". 

באגוד מוסיפים כי "מבחינת האפיק הסולידי בארה"ב השבוע אנו מסירים את המלצתנו בסקירה השבועית על התעודה HYS, מבית היוצר של פימקו, העוקבת אחר מדד אג"ח High Yield של בנק אוף אמריקה. זאת מתוך משנה זהירות בשל חשש כי עשויה להיווצר בעיית נזילות בשוק זה על רקע הקפאת אפשרות משיכת הכספים בשבוע האחרון על ידי שלוש קרנות. בנוסף, לאחר העלאת הריבית בארה"ב אמש והצפי להמשך העלאה בקצב מדוד ומתון אנו מסירים את המלצתנו על החזקה בתעודות שורט על האג"ח הממשלתי האמריקאי לאור צפי כי התשואות יעלו בקצב מתון בהתאמה".

 

 

מניית ReWalk   הישראלית טסה היום בכ-25% והשלימה זינוק של 130% ביומיים. החברה, שמפתחת מוצר המאפשר למשותקי גפיים ללכת כשהם זקופים במקום להתנייד באמצעות כיסא גלגלים, הודיעה אתמול כי האגף לשיקום נכים בצבא ארה"ב החליט לרכוש לנכי ארה"ב העונים על הקריטריונים את המערכות שלה לשימוש פרטי.

היום פורסמו דוחות בין השאר החברות לנאר , קרניבל  וקאר-מקס.

אפל  הודיעה היום כי תשיק את שירות "אפל פיי" בסין במהלך 2016. מניית החברה צנחה היום בחדות, בין היתר בצל דיווחים בימים האחרונים לפיהם חלה האטה עולמית במכירות האייפון.

מניית נוירודרם  הישראלית נכנסת למדד חברות הביומד של נאסד"ק, מהלך שצפוי להגדיל את הסחירות במניה.