נעילה חיובית בוול סטריט; "זו תקופת הראלי"

שבוע חג המולד נפתח במומנטום חיובי ■ מחירי הנפט ממשיכים לרדת; הברנט נסחר סביב שפל של כ-12 שנה ■ היום לא התפרסמו נתוני מאקרו ■ אפל במוקד: המנכ"ל טים קוק תקף את מדיניות המסים של ארה"ב

וול סטריט/ צלם:בלומברג
וול סטריט/ צלם:בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות, לאחר המגמה השלילית המובהקת שחתמה את המסחר ביום שישי. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר הבורסה בספרד ירדה בחדות, בתגובה לתוצאות הבחירות שנערכו אמש. השווקים עדיין מתמקדים במחירי הנפט וחוששים מפני ההאטה בסין. 

 

ביום שישי המדדים המובילים בוול סטריט ירדו עד כ-2.1%, בצל הירידה המתמשכת במחירי הנפט. חוזה מסוג WTI ננעל היום בסופו של דבר ביציבות במחיר של 34.74 דולר לחבית, בעוד חוזה מסוג ברנט נסחר ברמה של 36.3 דולר לחבית, קרוב לשפל של כ-12 שנה.

בשוק מתכוננים ל"מכה" הבאה שתפיל עוד יותר את הנפט

"מחזור המסחר יהיה נמוך כך שהסוחרים יתמקדו במחירי הנפט, בעוד רבים מהם החלו לצאת מפוזיציות ולממש רווחים לקראת סוף השנה", כך מציין James Hughes, מנהל השקעות ראשי בחברת GKFX. הוא טוען כי מחירי הסחורות ימשיכו להשפיע על הכיוון של שוק המניות בעתיד הקרוב.

לדברי מארק לוצ'יני, אנליסט בכיר בג'ייני מונטגומרי סקוט, "התקופה הזו בשנה ידועה כתקופת הראלי".

היום לא פורסמו נתוני מאקרו מהותיים אך בימים הקרובים יפורסמו נתונים חשובים כגון נתוני הצריכה וההוצאה ומכירות הבתים החדשים. נזכיר כי שבוע המסחר בוול סטריט יהיה מקוצר, כאשר ביום חמישי יינעל המסחר ב-20:00 שעון ישראל, לרגל חג המולד, וביום שישי לא יתקיים מסחר.

מחקר: המשקיעים מעדיפים נשיאים דמוקרטים בשלטון

מניית אפל  עומדת במוקד. בראיון לתוכנית "60 דקות" בארה"ב, מנכ"ל החברה טים קוק הגן על המדיניות של אפל לייצר את המכשירים שלה בסין. הוא טען כי ענקית הטכנולוגיה משלמת מסים לפי החוק אך באותה נשימה תקף את מדיניות המס של ארה"ב.

בתוך כך, יצרנית הסלולר השוודית L.M. Ericsson Telefon AB, הודיעה כי אפל מוכנה לשלם לה כדי לעשות שימוש בפטנטים שהיא פיתחה בתחום הסלולר.

 

איזו מניה ישראלית מומלצת כ"שורט של שנת 2016"?

וולט דיסני   מרכזת עניין לאחר שדווח כי הפרק האחרון בסדרת הסרטים "מלחמת הכוכבים" שבר שיא מכירות של יותר מ-220 מיליון דולר בסוף שבוע האחרון בארה"ב לבדה. אנליסט מתחום המדיה מעריך שהסרט והמוצרים הנלווים לו, יניבו לחברה הכנסות של כ-2 מיליארד דולר בכל העולם.

 מניית ריווק  עדיין במוקד.  בשני ימי המסחר האחרונים המניה זינקה בכ-125% ושוויה יותר מהוכפל. החברה, שפיתחה מכשיר רובוטי להולכת משותקי גפיים כתחליף לכיסא גלגלים, הודיעה ביום חמישי כי האגף לשיקום נכים בצבא ארה"ב קיבל החלטה לרכוש לנכים העונים על הקריטריונים מערכות של ריווק לשימוש פרטי.