שר האוצר משה כחלון חתם על צו שנועד להמשיך ולעודד את השימוש בכלי רכב חשמליים באמצעות קביעת שיעור מס קנייה מופחת של 10% עד לסוף שנת 2017.
רשות המסים מצאה כי למרות שניתנת הטבת מס לרכב חשמלי, כבר משנת 2009 שמוארכת מעת לעת, עדיין היקפי השימוש בכלי רכב אלה מצומצמים ביותר, הן בשל העובדה שהטכנולוגיה טרם הגיעה להבשלה מלאה בכל הנוגע למגבלות טווח הנסיעה וזמן טעינת הסוללה, והן בשל פריסה מצומצמת של נקודות הטעינה ומחיר הרכב, שיקר יחסית בגלל עלות הסוללה החשמלית. לפיכך, הצו מאריך עד לסוף שנת 2017 את מס הקנייה המופחת על רכב חשמלי, ומעמיד את שיעור מס הקנייה על רכב חשמלי בשנים 2018-2020 על 30%.
לדעת רשות המסים, הפחתת מס הקנייה לרכב חשמלי מוצדקת בין השאר, משום שרכב חשמלי מזהם פחות מרכב רגיל, יעיל מבחינה אנרגטית והשימוש בו מצמצם את תלות המדינה במקורות דלק. כמו כן, קיימים חסמי כניסה לרכב חשמלי, כמו חסמים טכנולוגיים שצוינו וחסמים הקשורים למודעות הצרכנים. יתרה מזאת, מחירם הגבוה גורם לכך ששיעור מס הקנייה הרגיל (83% מערך היבוא בניכוי ההפחתה בהתאם לדרגת זיהום), אינו מספיק דיו להשוות בין תשלום המס ביבוא רכב חשמלי לבין המסים המשולמים ביבוא רכב בעל הנעה רגיל
יצוין כי למרות שהמדינה הצהירה בתקופת בטר פלייס כי רכב חשמלי עתיד ליצור מהפכה בתחום השימוש באנרגיות חלופיות, לאחר קריסת בטר פלייס נעלם גם השוק החשמלי. כיום מיובאת לישראל מכונית חשמלית מלאה אחת - ניסן ליף וגם מכירותיה מסתכמות ביחידות בודדות בשנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.