מאז שהתחלנו מודדים את כמות הנסיעות החודשית, לפני יותר משנתיים, לפחות שתי מגמות מובהקות מסתמנות: ירידה קטנה אך קבועה במספר הנסיעות היומי הממוצע בנתיבי איילון ומגמת עלייה מתמשכת במספר הנוסעים ברכבת.
אופטימיות זהירה
הנתונים על מסירת מכוניות חדשות שוברים שיאים, כך לפי דיווחי יבואניות הרכב, דבר שמעיד לכאורה שמספר המכוניות הפרטיות בישראל אינו יורד. מה מסביר את הירידה העקבית בשימוש בנתיבי איילון? ומאיפה מגיעה מצבת הנוסעים שממלאת יותר ויותר את קרונות הרכבת? שנה אזרחית חדשה בפתח, מתחשק לנו להיות אופטימיים ולהציע את ההסבר הבא: בגוש דן והמעגל הקרוב אליו, ישראלים אמנם אינם מוותרים על קניית מכונית, אך לומדים להשתמש ברכבת כאמצעי חלופי, נוסף, המביא ביום יום לעבודה, מסיע את בני הנוער היוצאים לבלות בעיר הגדולה, ומאפשר לנוע בין יבנה להרצליה בנוחות רבה ובקצב מהיר בהרבה מאשר ההשתרכות המייגעת בפקקים.
מחכה למיליון
גטקסי, שהפגינה לאורך כל התקופה זינוקים בשימוש מדי חודש, מדשדשת בחודשים האחרונים. מספר הנסיעות בה נושק למיליון, אך לא חוצה את הרף, עדיין. זאת תוך שהחברה מכריזה על מבצעים, מגוונת את שירותיה (שליחויות), ומתפשטת לפעילות בכל הארץ. החודש למשל הציעה גטקסי מחיר אחיד של 15 שקל לנסיעות מתחנות רכבת. גם זה לא הצליח להקפיץ את היקף שימוש בה, שנראה כמתקבע בינתיים סביב מיליון בכל חודש.
מחכים לנתונים
משרד התחבורה עדיין לא נענה לבקשתנו למסור נתונים על כמות הנסיעות באוטובוסים, המסובסדים על חשבוננו ב-4 מיליארד שקל בשנה.
גט טקסי
מדד התחבורה - נובמבר 2015
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.