נעילה שלילית בבורסות אירופה; הנפט מאבד גובה

שבוע דליל בנתוני מקרו ובמחזורי המסחר בשוקי העולם לרגל חופשת חג המולד והשנה החדשה ■ חוזה ברנט נסחר בירידה של כ-2.5% לרמה של 36.9 דולר לחבית

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

מרבית בורסות אירופה ננעלו היום (ב') במגמה שלילית תוך ריכוז מחזורי מסחר נמוכים מהרגיל. חופשת חג המולד והשנה החדשה נמשכת בעולם ומשקיעים רבים ייעדרו מהשוק עד ה-4 בינואר.

 

מחירי הנפט נסחרים בירידות. חוזה ברנט נסחר בירידה של כ-2.5% לרמה של 36.9 דולר לחבית.

השבוע הקרוב יהיה דליל למדי בנתוני מקרו, בעוד שווקים רבים בעולם יהיו סגורים לסירוגין בשל החגים. היום, למשל, הבנקים בבריטניה ובקנדה סגורים, מחר הבנקים ביפן יהיו סגורים, ביום רביעי ייסגרו הבנקים ביפן, בחמישי ייסגרו הבנקים בגרמניה, ניו זילנד, יפן וקנדה - וביום שישי כל הבנקים והשווקים יהיו סגורים לרגל השנה החדשה.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת כשבורסת טוקיו סגרה בעלייה ואילו בורסות סיאול ושנחאי ננעלו בירידות.

 

במוקד המסחר היום באסיה ניצבה מניית סמסונג  שיורדת לאחר שזרוע הסוללות שלה, Samsung SDI, הודיעה כי תמכור את החברה האחות Samsung C&T על מנת לעמוד בדרישות רגולטוריות.

"נתוני מקרו מאכזבים חיסלו את האפשרות לסיום יפה של השנה במדד הניקיי", אמר לסוכנות רויטרס מנהל השקעות ב-Tyton Capital Advisors. "אבל אם הנפט ימשיך להחזיק מעמד קרוב ל-40 דולר לחבית נוכל לראות התאוששות במניות האנרגיה וכך הניקיי יוכל לסגור את השנה סביב ה-19,000 נקודות".

מחיר הנפט נסחר היום כאמור מעל 37 דולר לחבית לאחר שבשבוע שעבר ירד מתחת ל-34 ד' לחבית. נתונים שהעידו על ירידה במלאי בארה"ב בשבוע החולף ועל המשך הירידה במספר הקידוחים בארה"ב הקפיצו את מחיר הזהב השחור בכ-4 דולרים לחבית. יחד עם זאת, אנליסטים מעריכים כי מזג האוויר החם מהרגיל השנה בשל "אל-ניניו" יביא לירידה בביקושים לנפט, מה שעשוי לחדש את הירידות במחירים בתקופה הקרובה.