נעילה חיובית בוול סטריט; המדדים טיפסו ביותר מ-1%

מאקרו: מדד קייס-שילר הצביע על עלייה של 5.5% במחירי הבתים בשיעור שנתי ■ מדד ביטחון הצרכן עלה ל-96.5 נק' בדצמבר ■ "החשש מפני גל פשיטות רגל בסקטור האנרגיה עדיין לא הוסר"

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט (ג') נחתם בעליות שערים של יותר מ-1%, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בירידות קלות. הנפט המשיך לעמוד במוקד, והמשקיעים התמקדו גם במספר נתוני מאקרו ובמגמה החיובית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה.

 

מחירי הנפט ממשיכים להדאיג את השווקים לאחר שאמש חזר הזהב השחור לרדת לאחר שהתאושש בשבוע שעבר. יש המעריכים כעת כי הנפט עתיד להוסיף ולרדת לכיוון רף ה-20 דולר לחבית ב-2016, על כל המשמעויות הכלכליות הנגזרות מכך. מכל מקום, הנפט נפל אמש בכ-3% לשפל של כ-11 שנה. היום הנפט תיקן מעלה וקפץ עד כ-2.9%. 

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, מציין בסקירתו השבועית כי "החשש המרכזי של המשקיעים בארה"ב מפני גל של פשיטות רגל בסקטור האנרגיה עדיין לא הוסר. הפחד הוא שאותו גל ישפיע לרעה על כל השוק הקונצרני שגם כך סובל לאחרונה ועשוי אף להגיע למערכת הבנקאית. עלייה במחירי הנפט מעל רמה של 40 דולר לחבית ובדרך ל-50 דולר לחבית, תסיר את החשש לחלוטין ותהווה קרקע נוחה מאוד להמשך עליות בשוקי המניות".

"התמחור בשוקי המניות נוח מאוד ברוב הבורסות, הריביות יישארו נמוכות עוד הרבה מאוד זמן ולכן, ברגע שתוסר העננה מעל סקטור האנרגיה, שלדעת רבים עשוי להפוך לברבור השחור הבא - שוקי המניות יעלו. מחיר הנפט אמנם רושם עלייה, אך זה עוד רחוק מתיקון משמעותי ובינתיים המחירים חוזרים לרדת. זו כנראה הסיבה לכך שהתשואות ל-10 שנים בארה"ב נותרו ברמה של 2.24%. מחיר הנפט משפיע על רמת התשואות לחיוב, אך ברמות אלו של מחיר נפט הנחשבות קרובות מאוד לסביבה של שפל, עדיין לא משוכנעים שהוא לא יקרוס מחדש. לכן, כדי לשכנע שיש סיכוי שהאינפלציה תרים ראש מהר יותר בזכות מחירי האנרגיה, מחירי הנפט צריכים לחצות כלפי מעלה רמה של 40 דולר ויותר", אומר חברון.

בתחום המאקרו, ב-16:00 פורסם מדד קייס-שילר הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד הצביע על עלייה של 0.1% באוקטובר ועלייה של 5.5% בשיעור שנתי. השיפור הכלכלי בארה"ב ביחד עם האינפלציה והריביות הנמוכות המשיכו לתמוך במחירי הבתים, כאשר העליות החדות ביותר נרשמו בפורטלנד, סן פרנסיסקו ודנבר. התחזיות בשוק עמדו על עלייה של 5.6% בשיעור שנתי, לאחר עלייה של 5.4% בספטמבר.

ב-17:00 פורסם מדד ביטחון הצרכן, שעלה ל-96.5 נק' בדצמבר לעומת 92.6 נק' בנובמבר.

מניית אמזון  זינקה היום בכ-3% לשיא חדש. מתחילת השנה המניה זינקה בכ-120%. גם מניית אלפבית  (גוגל) הוסיפה לערכה כ-1.8% וטיפסה לשיא חדש.

מניות האנרגיה כגון שברון  וקונוקו-פיליפס המשיכו לרכז עניין רב גם היום לאחר שרשמו ירידות חדות אתמול.

מניית פריפורט-מקמורן  בלטה במסחר לאחר ירידה של 9.5% אתמול.