כוכבת וידאו: אינוביד גייסה 27.5 מיליון דולר

החברה, שפיתחה פלטפורמה ליצירת פרסומות אינטראקטיביות בתכני וידאו, גייסה עד כה 65 מיליון דולר ומעסיקה 200 איש בעולם, 70 מתוכם בארץ

5 innovid צביקה נטר / צלם: dan macclung
5 innovid צביקה נטר / צלם: dan macclung

לא בכל יום חברת הזנק ישראלית מגייסת עשרות מיליוני דולרים. לא מיליוני דולרים בודדים אלא עשרות, דהיינו גיוס בהיקף שקצת מזכיר הנפקה ראשונית בשוק ההון האמריקאי. בשבוע שעבר זה קרה לאינוביד (Innovid). החברה, שפיתחה פלטפורמה ליצירת פרסומות אינטראקטיביות בתכני וידאו ונוסדה בידי צביקה נטר, טל חלוזין וצחי זיגדון, גייסה 27.5 מיליון דולר. זהו סבב הגיוס החמישי של החברה מאז הקמתה בשנת 2007, ועד כה גייסה 65 מיליון דולר. זה אומר ששוויה נאמד כבר במאות בודדות של מיליוני דולרים.

בסבב הזה הצטרפה כמשקיעה חדשה קרן ההשקעות New Spring Capital לצד המשקיעים הקיימים, ביניהם סקויה קפיטל ישראל, ג'נסיס פרטנרס וסיסקו ונצ'רס. לדברי החברה, הגיוס היחסית משמעותי הוא פועל יוצא של צמיחה בשיעור שנתי של 420% שרשמה החברה.

ומה בדיוק עושה אינוביד? החברה הוקמה במטרה לשנות את המודל של פרסום בווידיאו על ידי הפיכת הפרסומות לאינטראקטיביות. הפתרון של אינוביד מייסד למעשה "מערכת יחסים" בין הגולש לבין הפרסומת, באמצעות הוספת תפריטים אינטראקטיביים שמציעים מידע רלוונטי. כך, פרסומת לסרט חדש תוכל לספק מידע על שעות הקרנה, על העלילה, על השחקנים וכדומה.

לחברה יש כבר למעלה מ-220 לקוחות מגדולי המפרסמים בעולם, דוגמת ענקית הקמעונאות בסט ביי (Best Buy), ענקית התרופות פייזר וענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל. הפלטפורמה של החברה היא היחידה שמסוגלת לייצר פרסומות וידאו על גבי כל סוגי המכשירים, החל מטלוויזיות מחוברות אינטרנט לפי דרישה (OTT, Over The Top Television), מחשבים נייחים, סמארטפונים, טאבלטים קונסולות משחקים ועוד.

אינוביד מסבירה כי הצמיחה שרשמה בשנה האחרונה מיוחסת לשני יתרונות טכנולוגיים. הראשון, נייטרליות, דהיינו הפלטפורמה של החברה היא היחידה שאין לה העדפה בבחירת פתרון רכישת מדיה כלשהו, והיא מייצרת את הכנסותיה מדמי שימוש מבוססי SAAS (ר"ת שלSoftware as a Service, שימוש בתוכנה כשירות). השני, יכולות OTT. "עד שנת 2019 צפוי לעלות שיעור המשתמשים בטלוויזיות מחוברות בארה"ב לכ-100 מיליון בתי אב. במהלך השנה הודענו על שיתוף פעולה עם רוקו (Roku), יצרנית הסטרימרים מהנפוצים בארה"ב, ובכך הפכה רוקו לפלטפורמת הווידיאו הראשונה המציעה למפרסמים יכולות וידאו מתקדמות, כגון פרסומות אינטראקטיביות ומותאמות אישית בתוכן המשודר ישירות מהאינטרנט, דהיינו OTT", מציינת החברה בהודעתה.

לדברי צביקה נטר, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, "רוב טכנולוגיות הפרסום בווידאו נמצאות בבעלות חברות דוגמת גוגל ופייסבוק. אינוביד היא בין החברות היחידות המציעות טכנולוגיית פרסום מתקדמת בווידאו ללא כל קשר למדיה, ובכך שומרת על נייטרליות ושקיפות גבוהה יותר בעולם האפור של מדיה דיגיטלית. מסיבה זו, המפרסמים הגדולים בעולם מעדיפים לרכוש את הטכנולוגיה מאתנו ואת המדיה מאחרים".