נעילה שלילית בשוקי אירופה; הנפט ממשיך להדאיג את השוק

ירידות שערים גם בוול סטריט על רקע המשך הצניחה במחירי הנפט ■ "מספר המשתתפים הפעילים בשוק יורד בשל החופשות"

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה שלילית נרשמה היום (ד') בבורסות אירופה, זאת למרות עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. ה"אשם" המיידי: התנודתיות במחירי הנפט שממשיכה להדאיג את השווקים.

 

החוזים על הנפט נסחרים היום בירידות וחוזה ברנט נסוג בכ-3% ונסחר סביב 36.6 דולר לחבית.

"אנחנו רואים מחזורי מסחר דלילים בסוף שנה, בעוד מספר המשתתפים הפעילים בשוק יורד בשל החופשות", ציינו הבוקר ב-Tyton Capital Advisors.

למרות שהשווקים שונאים אי ודאות, דבר אחד ברור ל-2016: זו תהיה שנה של סביבת העלאות ריבית. כך לפחות מעריכים ב-Janney Montgomery Scott, שם מסבירים עוד כי לא מדובר בסייקל רגיל של העלאות ריבית וכי "הפדרל ריזרב יהיה איטי מאוד בעוד מעלה את הריבית". ב-Janney ממליצים בנוסף להשקיע בשנה הבאה בשוקי המניות של אירופה ויפן, שעשויים להניב תשואה עודפת על פני השקעה בארה"ב.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

 

 

כלכלני Colmex מעריכים בסקירה שפרסמו לקראת 2016 כי "המסחר בשוקי המניות בישראל ובעולם צפוי להיות תנודתי יותר מאשר בשנת 2015. לא מן הנמנע שתתרחש יותר מצניחה אחת חדה במדדים במהלך השנה, בדומה לירידות שראינו באוגוסט 2015. 2016 צפויה לייצר לפחות שני חודשי מסחר שיסבלו מירידות שערים לא מבוטלות. בנוסף, בניתוח מחזוריות השווקים, שנת 2016 צפויה להיות שנת מפנה, כאשר ההסתברות למשבר פיננסי עומדת על כ-20% בשנה זו. חודשים כגון ינואר מגלמים סיכון גבוה מהממוצע השנתי, והמחצית השנייה של 2016 צפויה להיות חלשה מהמחצית הראשונה, בדומה לשנת 2015".

עיתון Yomiuri היפני דיווח היום כי Toshiba , המתאוששת מהשערורייה החשבונאית שפקדה אותה מוקדם יותר השנה, עשויה למכור את חטיבת הציוד העסקי שלה ל-Fujifilm Holdings .

בדרום קוריאה, מניות Samsung Engineering המשיכו לטפס לאחר שזינקו אתמול בכמעט 30% ברקע הודעה על חוזים מול Samsung Electronics .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]