המשביר לצרכן שבשליטת רמי שביט גייסה כ-73 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח, שבה היא מבקשת לגייס 75 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". ההנפקה היא בסדרת אג"ח חדשה (ד') שקלית, לא צמודה למדד, במח"מ של 4 שנים, שמועדי פירעונה הם בין השנים 2018 ל-2021 ושמגובה בבטוחות של 410 מיליון שקל. הריבית שנקבעה בגיוס עמדה על 7.75%, בטווח שהוערך ב"גלובס" קודם לכן.
החתמים בהנפקה היו פועלים אי.בי.אי, מנורה, אייפקס ואגוז. בחברה התחייבו להעביר 25 מיליון שקל מסכום ההנפקה לנאמן מחזיקי אג"ח ב' עבור תשלום החוב בחודש פברואר 2017, שעומד על 23 מיליון שקל. לחלופין, סכום זה יוכל לשמש לביצוע רכישה עצמית של אג"ח מסדרה ב', במקרה בו התשואה עליה תגיע לפחות ל-7%.
סך התחייבויות האג"ח של המשביר עומדות על כ-80 מיליון שקל, כשבסיכום הרבעון השלישי למשביר היו מזומנים ופקדונות בהיקף של 20 מיליון שקל בלבד, מול התחייבויות שוטפות בהיקף של קרוב ל-100 מיליון שקל. במשביר לצרכן ציינו כי "לרשות החברה עומדים מקורות מפעילות שוטפת שיאפשרו לה לפרוע את התחייבויותיה בשנת 2016, ביניהם סכום של כ-35 מיליון שקל בגין הכנסות מפעילות שוטפת, המיוחס לתזרים היציב שהחברה מקבלת בגין דמי החבר המשולמים על ידי חברי מועדון 365".
נזכיר כי לפני כשנה, באוקטובר 2014, נכשלה המשביר בניסיון לגייס אג"ח בהיקף של 50 מיליון שקל. המהלך זכה להיענות דלה מצד הגופים המוסדיים, בשל הסיכון שהיה טמון בהנפקה, שהוצעה ללא דירוג וביטחונות ולמרות ריבית גבוהה יחסית, של כ-8%.
אולי כלקח מהניסיון הכושל, הציעה הפעם המשביר למשקיעים באג"ח החדשה שיעבוד של החזקותיה בשתי זרועות הפעילות המרכזיות שלה: רשת בתי הכלבו, ורשת הדראגסטורים ניו פארם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.