אחד הנושאים המעצבנים שבהם נתקלים צרכנים רבים מתייחס לזינוק בתעריפי מבצע שעל בסיסם כרתו עסקה עם חברות (מתחום התקשורת למשל), המתגלים רק בדיעבד ולעתים בחלוף חודשים ארוכים, שלאחריהם מגלים הצרכנים שהם משלמים יותר ממה שסברו, היות והתעריף שסברו כי הם משלמים התייקר בעשרות ובמאות אחוזים.
בפנייה לשירות לקוחות הצרכנים לרוב יתקלו בנימוק כי התראה בדבר סיום המבצע מופיעה בחשבונית החודשית. ואכן, החוק מחייב הודעה כזו, אלא שכאשר מדובר בשורה נסתרת בחשבונית - אין פלא ששיטת מצליח עובדת גם כאן.
בדיוק על בסיס הסוגיה הזו, שהיא נפוצה למדי, הוגשה הבוקר (ד') הצעת חוק שתחייב בתי עסק לעדכן את לקוחותיהם בדבר סיום עסקה קצובה באמצעות הודעת טקסט לסלולרי, וזאת 14 ימים לפני סיום העסקה (למשל כשמדובר במבצע מוגבל בזמן).
הרציונל פשוט: בדיוק כפי שחברות רבות משגרות הודעות פרסומיות בדבר מסלולים או מבצעים לסלולרי - הן יחויבו לשגר הודעות חשובות כאלה.
נזכיר כי עידן ההתחייבות לחברות שייך לנחלת העבר, ולכן כאשר אתם מתבשרים על סיומו של מבצע, אפשר ורצוי לבדוק את המסלולים אצל המתחרים.
גם הפעם מדובר בהצעת חוק חשובה, שחבל שצריכה לבוא מצד הרגולטור ולא מתוך הבנה של החברות למהות היחסים שלהן מול הצרכנים - יחסים שצריכים להיות מושתתים לא רק על מבצע אטרקטיבי אלא בעיקר על שירות הוגן.
חברי הכנסת העומדים מאחורי הצעת החוק הם מירב בן-ארי (כולנו), רועי פולקמן (כולנו), רחל עזריה (כולנו), יואל חסון (המחנה הציוני), יחיאל (חיליק) בר (המחנה הציוני), מיקי לוי (יש עתיד), יעל גרמן, אלי כהן (כולנו), טלי פלוסקוב (כולנו), מיכאל אורן (כולנו), יואב קיש (ליכוד).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.