כוחם של 10 הספקים הגדולים בשוק מוצרי המזון והצריכה השוטפת (FMCG) המשיך את מגמת ההיחלשות, אם כי השוק כולו ממשיך להיות ריכוזי. אשתקד החזיקו 10 הספקים הגדולים בנתח שוק מצרפי של 55.5%, וזאת לעומת נתח שוק של 56.8% בשנת 2014. השוק כולו צמח אשתקד ב-1.8% והסתכם ב-39.9 מיליארד שקל.
למרות ההיחלשות, השוק בישראל הוא מהריכוזיים בעולם. 10 הספקים הגדולים היו אחראים למכירות של 22.1 מיליארד שקל מתוך מכירות של 40 מיליארד שקל בקירוב.
תנובה, קבוצת המזון הגדולה בישראל, רשמה ירידה של 0.4% במכירות, ונתח השוק שלה הסתכם ב-14%. כשמדובר בשוק החלב בנפרד, כוחה של תנובה הרבה יותר משמעותי, ושם היא שולטת ב-53.8% מהשוק, לאחר ירידה של 1.1% במכירות.
הספקית השנייה בשוק המזון, קבוצת שטראוס, נחלשה אף היא, כשמכירותיה הכוללות לצרכן ירדו אשתקד ב-0.6%, ונתח השוק שלה ירד מ-9.8% ל-9.6%. מקור ההיחלשות של שטראוס הוא בהיחלשותה בשוק החלב, שרשם ירידה של 3.3% במכירות לצרכן וירידה בנתח השוק שלה מ-21.2% ל-20.2%.
לעומתן, קבוצת אסם עלתה במכירות אך בשיעור הנמוך מצמיחת השוק, ולכן גם נתח השוק שלה נחלש.
הספקית הרביעית בשוק, החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל), עלתה ב-2.8% במכירות וחיזקה את נתח השוק שלה, זאת הודות לעליית במכירות החברה-הבת טרה בשוק החלב. מכירותיה של טרה צמחו ב-6.7%, ונתח השוק שלה בשוק החלב עלה ל-11.9%. עם זאת, יש להניח כי לאור המהלכים האסטרטגים שטרה ביצעה בשוק החלב, הציפייה הייתה להתחזקות משמעותית יותר.
עשרת הספקים
שוק החלב
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.