אחד האגוזים הקשים לפיצוח בעולם ההיי-טק הוא הנטל המעיק על רובנו מדי יום ביומו: כלי הרכב הפרטיים הגודשים את הכבישים יוצרים לא רק פקקי תנועה, אלא גם בעיות חניה חמורות. די להסתובב בעיר כמו ת"א במשך היום או בסופ"ש כדי להבין שחניה בכחול לבן היא אירוע נדיר. גם החניונים לא תמיד מהווים פתרון הולם - הם מתמלאים במהירות ונמצאים באזורים מרוחקים.
חברת Luxe האמריקאית מנסה לפתור את בעיית החניה באמצעות 'Valet Parking'. שירות חניה זה קיים כבר עשרות שנים ומאפשר להשאיר את המפתחות בפתחו של מלון, מסעדה או מועדון ולסמוך על מישהו אחר שיחנה עבורכם. אבל בחברת Luxe יש טוויסט.
"חניה זה משהו שאתה עושה מדי יום. זו מצוקה שיש לך בכל יום", מסביר קרייג מרטין, מייסד שותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של Luxe. הרעיון מציע שירותי חניית Valet On Demand. דרך האפליקציה המשתמש מסמן לאן מועדות פניו, עובד של החברה בז'קט כחול זוהר יחכה לנהג במקום המיועד, וייקח את המפתחות והמכונית כדי להחנות אותה בחניון מרוחק. לבסוף, המשתמש יוכל להודיע כרבע שעה מראש על עזיבתו המתוכננת דרך האפליקציה, ועובד החברה יחזיר את המכונית לידי הנהג.
חברת Luxe גייסה עד היום 25 מיליון דולר, בין היתר מגוגל ונצ'רס, Redpoint, venrock ,Shepra Ventures ועוד. החברה מציעה את שירותיה בשמונה ערים מרכזיות בארה"ב. היא התחילה בסן פרנסיסקו, במקום שבו נמצא המטה הראשי, ומשם עברה ללוס אנג'לס, ניו יורק, סיאטל, שיקגו, בוסטון, פילדלפיה ואוסטין. לחברה יש אלפי נהגים שעובדים במשמרות, המתחילים משמרת באזורים מרכזיים, שבהם צפוי ביקוש לחניות, וחלקם מתניידים על סקייטבורד. המחירים משתנים מעיר לעיר, בהתאם לעלויות החניה המקומיות.
מרטין טוען שהחברה מצליחה לספק מחירים תחרותיים: "בסן פרנסיסקו אנחנו זולים ב-25% מחניה רגילה בחניון. אצלנו תשלם 27 דולר ליום - בעוד חניון עולה 30 ואפילו 40 דולר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.