שביעות-רצון הנופשים הישראלים מרשתות בתי-המלון הבולטות בארץ מדורגת בציון 8.1, עם ירידה קלה בשביעות-רצון בפרמטרים הכוללים שירות, מקצועיות והאוכל המוגש בבתי-המלון - כך עולה ממדד מרקטסט לחוויית לקוח בענף המלונאות.
הנתונים נאספו בסקר שבחן את חוויית הלקוח, ושנערך בחודש דצמבר 2015 בקרב 600 נשאלים שנפשו במהלך השנה האחרונה באחד מבתי-המלון של הרשתות דן,פתאל, ישרוטל וקראון פלאזה/הולידיי אין.
הסקר חילק את הענף לשתי קטגוריות - מלונות יוקרה ומלונות באילת, והעניק ציוד נפרד ומשוקלל בהתאם. הרשת קראון פלאזה נכללה בקטגוריית בתי-המלון באילת בלבד.
בהשוואה לממצאי הסקרים שנערכו ב-2013 ו-2014, בסקר הנוכחי עולה כי שביעות-הרצון הכללית של הנופשים הישראלים בבתי-המלון בארץ ירדה במעט: מציון 8.2 ב-2013 ל-8.1 ב-2014, והשנה - בבחינת הציון הכללי שהעניקו הנשאלים לרשתות, עולה כי הנופשים בקראון פלזה/הולידיי אין פחות מרוצים, כשהעניקו לרשת ציון הכולל 7.6 לעומת 8 בשנים קודמות.
גם נופשי רשת דן פחות מרוצים באופן יחסי, כשהעניקו לרשת ציון כולל 8.2 (8.4 בשנים קודמות). הציון הכולל שהעניקו לקוחות פתאל עמד השנה על 7.9 (בדומה ל-2014 ולעומת 8.1 ב-2013). לקוחות ישרוטל היו היחידים שהביעו שביעות-רצון גבוהה יותר השנה, עם ציון 8.5 לעומת 8.2 ב-2014.
בבחינת 14 המדדים שעליהם השיבו הנשאלים בסקר, עולה כי ישרוטל דורגה ראשונה במרבית המדדים, בהם שביעות-רצון מהחדר, ממקצועיות הצוות ומהשירות (בציונים 8.5-8.7), בסבירות שימליצו על הרשת לחברים (8.4) ובמידת הנכונות להמשיך ולנפוש בבתי-המלון של הרשת (8.2).
רשת דן דורגה ראשונה בפרמטרים - ציפיות מוקדמות מהשירות (8.7), שביעות-הרצון מהאוכל (8.4) ושביעות-הרצון הכללית מפעילות הבידור והפנאי (7.4) - פרמטר שבאופן כללי דורג בציון נמוך בכל בתי-המלון. רשת קראון פלאזה דורגה אחרונה במרבית הפרמטרים.
בבחינת תשובות הנשאלים בחלוקה למלונות יוקרה - קטגוריה שבה נכללו הרשתות דן, פתאל וישרוטל - הובילה ישרוטל, המפעילה בין היתר את מלונות כרמים, בראשית ויערות הכרמל, בשביעות-הרצון הכללית, עם הציון 9 - לעומת 8.6 שהוענק לרשת דן, המפעילה את מלונות המלך דוד, דן אילת, דן אכדיה ועוד. פתאל, המפעילה את הרודס בתל-אביב, רוטשילד 22, הרודס בוטיק אילת, דורגה בציון הכללי 8.3.
גם בבחינת הציונים שהעניקו הנשאלים לבתי-מלון באילת דורגה ישרוטל ראשונה, עם הציון כללי 8.4.
ענף המלונאות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.