אפקט הרכבת הקלה בכניסה לתל אביב מוחשי וברור: הרבעון הרביעי של 2015 היה הפקוק והאיטי ביותר בכניסה לתל אביב בבקרים, בהשוואה לכל רבעון אחר שבדקנו (מאז רבעון ראשון 2013). הבדיקה נעשתה בימי ראשון בבוקר. מאידך, כאשר מסתכלים על זמן הנסיעה בבקרים של ימי שישי האפקט מתפוגג, מה שמחזק כמובן עוד יותר את הקשר לעבודות הרכבת שהחלו באוגוסט האחרון, הגורמות בשבועות האחרונים לעומסים גדולים למי שנכנס לעבוד בתל אביב בימי החול.
נתוני חברת וויז מגלים שהפקקים בכניסה לתל אביב מוסיפים לנסיעה לכל היותר כ-10 דקות בממוצע (אשדוד-תל אביב, 79 דקות מול 68 דקות ברבעון מקביל. אריאל-תל אביב, 80 דקות מול 70 דקות ברבעון מקביל). יחד עם זאת, העובדה שהבדיקה נעשית לאורך השעות 7 עד 9 בבוקר (כזמן יציאה) מטה כמובן את הממוצע כלפי מטה, מאחר ומרבית הפקקים הקשים בכניסה לעיר נצפים כמובן באזור 8-9 בבוקר.
מעבר לכך, נתוני וויז בודקים עבורנו את זמן הנסיעה עד למגדלי עזריאלי בכניסה המזרחית של תל אביב. כל מי שנסע בעיר הגדולה בשבועות האחרונים יודע שהסיוט האמיתי - בעיקר סביב החפירות להקמת התחנות בקו האדום - מתחיל בעיקר מערבה משם, ודאי למי שנוסע לכיוון דרום העיר.
על פי נתוני חברת וויז, בזמן שהכניסה לעיר הגדולה הולכת ונסתמת (למי שבוחר לבוא ברכב פרטי), היציאה מתל אביב דווקא הופכת לנוחה וחלקה יותר גם בשעות הבוקר לאזורים רבים ברחבי הארץ. מעזריאלי תל אביב לאשדוד לקח ברבעון הרביעי של 2015 31 דקות בממוצע, לעומת 36 דקות ברבעון המקביל 2015 ו-48 דקות ברבעון המקביל 2013. מעזריאלי לבאר שבע לקח 89 דקות, לעומת 95 דקות ברבעון המקביל 2014 ו-11 דקות ב-2013.
אבל מסתבר שמתל אביב מזרחה העומס בכבישים החריף. נסיעה לראש העין לקחה 44 דקות ברבעון הרביעי, לעומת 31 דקות בלבד ברבעון המקביל. הכניסה לראש העין מהווה צוואר בקבוק המוכר לנהגים רבים. הנסיעה החלקה מתל אביב לאריאל שבשומרון לוקחת בסה"כ עוד 2 דקות לעומת מי שייבחר לנסות להיכנס לראש העין בשעות הבוקר.
אפקט עבודות הרכבת
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.