מנכ"ל בלאקסטון: כלכלת סין מאטה, לא מתמוטטת

בראיון ל-CNBC מהפורום הכלכלי העולמי בדאבוס אמר סטיבן שוורצמן כי "החלקים בכלכלה שמציגים ביצועים טובים נראים טוב, ואם סין תוכל להרגע לאורך זמן כדי לצמוח בקצב של 5% ככלכלת שירותים, זה יהיה טוב"

סטיבן שוורצמן / צלם: בלומברג
סטיבן שוורצמן / צלם: בלומברג

מנכ"ל בלקסטון, קרן ההשקעות הגדולה בעולם, טוען כי מוגזם לומר שהתנאים הכלכליים היום בסין דומים למשבר הכלכלי של 2008.

בראיון ל-CNBC מהפורום הכלכלי העולמי בדאבוס אמר סטיבן שוורצמן כי "זה ללכת קצת רחוק. סין באמת מאטה, אבל היא לא מתמוטטת". דבריו מגיעים לאחר פרסום התמ"ג הסיני ל-2015, שהצביע על צמיחה של 6.9%, האיטית ביותר ב-25 השנה האחרונות.

זאת, על אף שהנתונים בחודשים האחרונים הצביעו על האטה מהותית אף יותר בצמיחה בסין, וחלק מהאנליסטים בוול סטריט העריכו שסין צומחת בקצב שנתי של 4%-5% בלבד. 

לדבריו, חלקים מסוימים בכלכלה הסינית, כמו סקטור הפלדה והפחם, מציגים ביצועים רעים, אך ציין כי מגזרי הצרכנות והשירותים מציגים ביצועים יפים, מנגד. "החלקים בכלכלה שמציגים ביצועים טובים נראים טוב, ואם סין תוכל להרגע לאורך זמן כדי לצמוח בקצב של 5% ככלכלת שירותים, זה יהיה טוב", אמר.

שוורצמן התייחס להתערבות הממשלתית במשבר בסין, ואמר כי לדעתו הממשלה "תתערב באופן מחושב ורציני". עוד הוא הוסיף כי הממשלה תוכל לפטר עובדים במגזר הציבורי, אם יהיה צורך בכך.