המצב הביטחוני, המשבר הכלכלי באירופה והמחירים הגבוהים גרמו לירידה בכמות התיירים המגיעים לאילת. משרד התיירות פועל להחזרת התיירות לעיר ומתמרץ חברות תעופה להבאת תיירים דרך שדה התעופה שבעובדה בתקופת החורף.
משרד התיירות משלם לחברות התעופה 45 אירו על כל נוסע שיינחת בשדה התעופה בעובדה. התאחדות בתי-המלון באילת מוסיפה עוד 15 אירו לנוסע, בתקווה לראות תיירים מאירופה נוהרים לאילת.
בעקבות התמרוץ צפויות לנחות בעובדה כ-150 טיסות בתקופה שהחלה בנובמבר ועד סוף אפריל. יציון כי לפי נתוני משרד התיירות, כ-16% מהנוסעים שנוחתים בעובדה בכלל לא נשארים בישראל וחוצים באותו היום את הגבול למצרים או לירדן.
עד כמה זה יעיל, והאם עסקי התיירות הסמוכים לשדה נהנים גם הם? צפו בווידיאו.
נציין כי הכרטיס הוא דו-כיווני - כך שגם נוסעים מישראל יכולים לטוס ליעדים באירופה במחיר של 30-49 אירו דרך חברת התעופה רינאייר לערים בודפשט, קובנה וקרקוב במזרח-מרכז אירופה. בינתיים, התנועה מאירופה לישראל היא גבוהה יותר, וייתכן כי הישראלים יעלו על הגל בקרוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.