המסחר באירופה ננעל בירידות; הנפט מעיב על השווקים

הנפט יורד עד כ-5% ■ ירידות בוול סטריט ■ השבוע: פגישות הבנקים המרכזיים בארה"ב וביפן ■ HSBC: הבעיה היום היא החשש כי הבנקים המרכזיים בעולם "בזבזו את התחמושת" שלהם לחלוטין

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר באירופה ננעל היום (ב') בירידות שערים בצל חידוש הירידות במחירי הנפט, תוך המשך הציפייה לפעולה מרחיבה מצד הבנק המרכזי האירופי. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות, בהובלת מניות האנרגיה והטכנולוגיה. 

 

לאחר הזינוק במחירו בסוף השבוע האחרון, הנפט "חזר לסורו" ויורד, אך עדיין נסחר מעל הרף הפסיכולוגי של 30 דולר לחבית.

 

כאמור, הבורסות מתאוששות מפתיחת השנה הגרועה ביותר בשווקים בהיסטוריה הפיננסית המתועדת. "הריבאונד האחרון בנפט, ביחד עם הודעת הבנק האירופי, סיפקו הקלה קצרת-טווח למה שעד כה השנה ניתן לכנות 'שוק עצבני ומעניש'", ציינו ב-Atlantic Pacific Securities.

מגמה חיובית חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, שהגיבו לראשונה לעליות השערים החדות שחתמו ביום ו' האחרון את המסחר בוול סטריט. 

 

מניות האנרגיה המרכזיות במזרח, דוגמת PertoChina  ו-CNOOC , ריכזו עניין.

הן הפדרל ריזרב והן הבנק המרכזי ביפן ייפגשו השבוע ויפרסמו את החלטות הריבית במדינותיהם. בעוד המשקיעים יחפשו בהודעת הפד רמז לשאלה מתי יעלה את הריבית בפעם השנייה בארה"ב, ביפן יבחרו להתמקד בשאלה האם תוכנית מקלה נוספת נמצאת בדרך לשוק.

בברקליס כתבו בהקשר זה כי "אנחנו לא מצפים לשום פעולה מצד הבנק המרכזי היפני או הפד, על אף שהמשקיעים מצפים לטון יוני יותר, בין היתר בשל הצניחה במחירי הנפט אשר הורידה את ציפיות האינפלציה ברחבי העולם".

למרות האופטימיות, במחלקת המחקר האסייתית של בנק HSBC מצננים את ההתלהבות, בציינם כי העובדה שמדאיגה יותר מכל את המשקיעים היא שהבנקים המרכזיים בעולם "בזבזו את כל התחמושת" שלהם, ובמשבר הבא ישאירו את השווקים חשופים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]