הטלפון של רני צים לא מפסיק לצלצל בימים האחרונים. "בכל יום מישהו אחר מתקשר ושואל אותי למה אני לא קונה את מגה", אומר מי שהיה בעבר מבעלי רשת הקמעונאות כמעט חינם, וכיום הבעלים של רשת פאוור-סנטרים (מרכזי קניות פתוחים). צים גם מחזיק ברשת אופיס דיפו - שבעצמה הייתה במצבה של מגה עד שצים רכש אותה לפני כשנה וחצי, ושמאז רק הלכה והתאוששה.
- למה שלא תקנה את מגה? אתה לא זר לענף.
"מגה זה לא על הדרך. צריך להיכנס לחברה ולעבוד. הפעילות של הקבוצה שלי (צים סנטרס) היא יותר לכיוון של נדל"ן ופחות קמעונאות. ענף הקמעונאות מאוד מעניין, אבל לא אכנס אליו, כי זה פרק בחיים שסיימנו".
- אופיס דיפו זה לא קמעונאות?
"אופיס דיפו זה לנשמה, להרגיש את הריטייל קצת. אבל הכיוון שלנו זה יותר לעולם הנדל"ן, היום אנו מתעסקים בנכסים מניבים".
- ובכל זאת, בעיניים של מומחה, מה קרה שם במגה? למה היא קרסה?
"באמונה שלי, כל עסק מתחיל ונגמר בניהול ובאסטרטגיה - מעבר לשוק. מה הסוד של ויקטורי? של רמי לוי? הם חיים את העסק, את הרצפה, את הספקים, את המחירים. יש בעלי בית שאכפת להם, שקמים בבוקר, חושבים על כל אגורה, לא מנופחים, מנהלים מטה קטן. הבעלים של מגה היו יושבים עם חליפות ועניבות בחדרים סגורים, לא יודעים מה קורה סביב, וככה קמעונאות לא עובדת".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.