וול סטריט ננעלה בעליות; מניית פייסבוק טסה בכ-15.5%

מלחמת גרסאות: האם סעודיה הבטיחה שכל המדינות החברות באופ"ק יפחיתו את התפוקה? ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות ירדו מעל הצפי; הזמנות המוצרים בני קיימא צנחו ביותר מ-1% ■ מצעד המדווחות: עליבאבא, אמזון, מיקרוסופט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, בהתאם למגמה בנפט. אתמול הגיבו המדדים בירידות חדות להחלטת הפד להותיר את הריבית על כנה. היום, שר האנרגיה הרוסי הודיע כי סעודיה הבטיחה שתפחית את התפוקה, הודעה שהובילה לזינוק חד במחירי הנפט. בנוסף, המשקיעים ממשיכים להתמקד בעונת הדוחות ובנתוני המאקרו.

 

את יום המסחר בנפט סיימו החוזים על WTI בעלייה של 2.85% ל-33.22 דולר לחבית. זאת לאחר ששר האנרגיה של רוסיה אמר שסעודיה מוכנה לחתוך את תפוקת הנפט בשיעור של עד 5% כדי לבלום את המפולת במחירים. עם זאת, דיווח ב"דאו ג'ונס" מצטט בכירים באופ"ק שאומרים כי אין כל הצעה סעודית לקיצוץ התפוקה.

אתמול כאמור הפד החליט להותיר את הריביות על כנן, בטווח של 0.25%-0.5%. זאת על רקע הטלטלה בשוקי ההון והסחורות. נזכיר כי ע"פ התחזית של הפד הוא צפוי להעלות את הריביות ב-4 פעימות השנה, אך אנליסטים מעריכים שקצב העלאת הריביות יהיה נמוך יותר. המשקיעים לא ציפו ל"הפתעות" בהודעת הפד והסתפקו ברמיזה לפיה קצב העלאות הריבית יהיה נמוך. 

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס,  מציין היום, כי "להערכתי, מה שישפיע על השווקים בתקופה הקרובה הוא מחיר הנפט ובמידה פחותה יותר גם עונת הדוחות בארה"ב, שצפויה להיות חלשה. מה שאנו רואים כעת בשווקים הוא בלימה של הירידות, בעקבות התייצבות הנפט, אבל מחיר הנפט לא מספיק גבוה כדי להעלות את השווקים. אם הנפט יפרוץ את רמות ה-35 דולר לחבית, זה ייתן תידלוק כלפי מעלה לשווקים. מאידך, אם הנפט ימשיך במגמת ירידה לרמות של 25 דולר, הדבר יוביל, יחד עם עונת דוחות לא מלהיבה, להמשך המגמה השלילית בשווקים".

 

בזירת המאקרו פורסמו היום לפני הפתיחה תביעות האבטלה השבועיות, שירדו לרמה של 278 אלף, בעוד בשוק ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 281 אלף, לאחר שבשבוע הקודם התביעות עלו ל-291 אלף.

במקביל פורסמו נתוני הזמנות המוצרים בני קיימא, שירדו ב-1.2%, הרבה מעל הצפי בשוק שעמד על ירידה של 0.1%, לאחר שבחודש הקודם נותרו ללא שינוי.

עוד פורסמו נתוני מכירות הבתים בהמתנה, אשר עלו ב-0.1% בדצמבר, הרבה מתחת לתחזיות שעמדו על עלייה של 1%, לאחר ירידה של 1.1% בנובמבר.

בין החברות שפרסמו את תוצאותיהן לפני הפתיחה נציין את עליבאבא , שהיכתה את התחזיות גם בשורה העליונה וגם בתחתונה. ההכנסות מהמובייל זינקו בכ-190% ברבעון הרביעי של 2015.

פורד  דיווחה על רווח רבעוני של 58 סנט למניה, 7 סנט מעל התחזיות בשוק.

קטרפילר  דיווחה על רווח נקי של 74 סנט למניה, 5 סנט מעל התחזיות. עם זאת ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי. 

עוד במדווחות היום: אמזון , אמג'ן , מיקרוסופט  וויזה .

פייסבוק  דיווחה אתמול ומחצה את התחזיות המוקדמות עם רווח של 79 סנט למניה לעומת הצפי שעמד על 68 סנט למניה. ההכנסות עמדו על 5.84 מיליארד דולר, לעומת התחזיות שעמדו על 5.37 מיליארד דולר.

איביי  מנגד, סיפקה דוחות מאכזבים. הרווח הנקי ברבעון האחרון של 2015 עמד על 39 סנט למניה, לעומת הצפי שעמד על 50 סנט למניה. הכנסותיה של ענקית המסחר המקוון הסתכמו ברבעון ב-2.3 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

צ'ק פוינט  דיווחה אתמול על רווח נקי של 1.2 דולר למניה ברבעון האחרון של 2015, לעומת רווח נקי של 1.07 בתקופה המקבילה ב-2014. הכנסות החברה טיפסו ב-9% לרמה של 458 מיליון דולר.התחזיות בשוק עמדו על רווח נקי של 1.15 דולר למניה על הכנסות של כ-457 מיליון דולר.

פוטאש פספסה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על רווח של 24 סנט למניה לעומת צפי ל-30 סנט למניה. ברבעון הנוכחי צופה החברה רווח של 10-20 סנט למניה על רקע ירידת המחירים החדה שנרשמה בחצי השני של 2015 בשוק האשלג העולמי, שצפויה להימשך לתוך 2016.