הקלטות ממרכזי שירות לקוחות שהגיעו למשרד התקשורת מוכיחות כי כל חברות הסלולר מוכרות חבילות סלולר במחירים שמתחת ל-50 שקל, וחלקן מוכרות במחירים של 39 שקל לחבילת סלולר לחודש פלוס 3 ג'יגה ולעתים גם 5 גיגה.
מדובר במחירים של חברות שעושות WIN BACK (מציעות מחיר אטרקטיבי ללקוחות ש"נגנבו" מהן) - העיקר שיחזרו ויבטלו את העסקה שעשו עם החברה החדשה.
בכירים בשוק הסלולר מדברים על כך שבניגוד גמור לרושם שמתקבל בשוק כאילו התחרות נרגעה ועומדת לקראת התייצבות, הרי שמתחת לפני השטח היא ממשיכה במלוא עוזה בעיקר דרך משווקים שמפעילים אנשי מכירות שמקבלים נתונים של לקוחות שנטשו ועברו לחברות אחרות, ומיידית פונים ללקוח הנוטש ומציעים לו חבילה משופרת.
מקורות שונים בתעשייה אומרים שהמחירים יורדים גם מתחת ל-39 שקל ולעתים מגיעים לרמות של 30 שקל לחודש - הכול כדי למנוע נטישה.
נזכיר כי ההכנסה הממוצעת שהחברות מדווחות עליה עומדת בערך על 65 שקל לחודש, ואם המחיר ימשיך לרדת לכיוון ה-50 שקל, המשמעות היא איבוד הכנסות של מיליארדי שקלים בשנה. במצב כזה המשך תהליכי ההתייעלות והקיצוצים זו רק שאלה של זמן.
ההקלטות שנשלחו למשרד התקשורת הם חלק מהניסיון להוכיח כי חלק מחברות הסלולר מוכרות במחירים שמתחת למחירים הרשמיים שלהן, מה שמהווה עבירה לכאורה על הוראות המשרד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.