הוט מובייל פותחת את 2016 עם ניצחון מובהק בגזרת מספר המתניידים הסלולריים. מי שחשב שהציבור הישראלי יזכור חסד נעורים לגולן טלקום, שלקחה את המקום הראשון בחודש שעבר בניודים (מספר מצטרפים מינוס מספר הנוטשים), כנראה לא מבין שהצרכן הישראלי בסלולר מונע על-ידי דבר אחד - מחיר.
וכך, למרות שגולן נמצאת במבצע מאד אטרקטיבי, מסתבר שברגע שהוא מוריד את הרגל מהדוושה, הלקוחות מחפשים את ההצעה האטרקטיבית הבאה אחריו, והפעם היא התגלה בהוט מובייל, שיצאה במבצע למכירת טלוויזיות (חבילת סלולר עם מסך טלוויזיה LCD של פנסוניק בגודל 32 אינץ' ב-69 שקל בחודש).
המבצע הזה כנראה העניק לה את היתרון הפעם והוריד את גולן לניוד שלילי של 2,000 לקוחות, בעוד הוט מסיימת את החודש עם עוד 3,529 לקוחות נוספים.
המבצע, והגיוס הגבוה שבא בעקבותיו, כנראה גרמו לכל המפעילים להעמיד את לקוחות הוט מובייל כמטרה, ותופעת ה-WIN BACK תפסה תאוצה עם שלל הצעות מתחת לקו. זה כנראה עזר חלקית.
בגזרת המפעילים הוותיקים, המספרים מראים כיצד השחיקה ברווחיות הולכת וגוברת. מצד אחד המפעילות מגייסות בין 40-50 אלף לקוחות חדשים כל חודש (כולל לקוחות פרי פייד), אבל מנגד מאבדות יותר - מלבד פלאפון שהצליחה החודש לגייס יותר מאשר לאבד. זה אומר שמאמצי השימור והמחירים הנמוכים ממשיכים ביתר שאת ומתחת לקו. המשמעות היא המשך השחיקה ברווחיות, וזו בשורה לא מעודדת בפתחה של השנה החדשה.
סלקום גייסה הכי הרבה לקוחות אבל גם איבדה הכי הרבה, ולכן היא מסיימת בנטישה יחסית נמוכה של 2,790 לקוחות - בדומה לפרטנר, שאמנם גייסה 10,000 לקוחות פחות מסלקום, אבל גם איבדה פחות וסיימה עם נטישה נטו של 2,775 לקוחות. פלאפון גייסה בינואר 1,239 לקוחות נטו.
ההערכה בשוק היא שהסיבה לכך נובעת מהשימוש המינורי יחסית שעושה פרטנר בעבודה עם משווקים חיצוניים. צריך לזכור שהעבודה עם המשווקים גוררת עמלות גבוהות, מה שאומר שכל לקוח שמגייס המשווק הוא מקבל עמלה, אבל הלקוח יכול לעזוב גם אחר חודש. המשווק בכל מקרה מקבל את העמלה שלו.
בכלל, יותר ויותר גורמים בשוק מעריכים כי התנועה בשוק היום נובעת רק ממשווקים. כלומר, הם הפכו להיות כוח עצמאי בשוק. היות ויש ביקוש לשירותיהם, הם בעצמם הפכו לאחראיים על עוצמת התחרות. במילים אחרות, השוק קצת יוצא משליטה.
בגזרת המפעילים הווירטואליים - בשורות טובות לחברת טלזר, שפתחה את השנה החדשה עם גיוס חיובי, תוך שהיא עוקפת את רמי לוי במונחי נטו. רמי לוי שומר על קצב גיוסים קבוע של כמה אלפי לקוחות כל חודש, אבל הוא מאבד במקביל המון לקוחות, מה שהותיר אותו בינואר עם גידול של 1,000 לקוחות נטו. טלזר, שעובדת בעיקר בקרב העובדים הזרים ומנסה בהדרגה לחדור גם לשוק הפרטי, השיגה 1,600 לקוחות חדשים נטו.
ניודים בסלולר ינואר 2016
טבלת NET של כל השוק בשנה האחרונה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.