נעילה שלילית בבורסות אירופה; שנחאי טיפסה 2.3%

מחירי הנפט ממשיכים לרדת לאחר שאתמול צנחו ב-6% ■ הבנק המרכזי האוסטרלי הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 2% ■ סגן יו"רית הפד סטנלי פישר אמר אתמול כי הבנק יגיב בהתאם לאירועים הכלכליים והפיננסיים

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, על רקע ירידות שערים חדות במדדים בוול סטריט והמגמה השלילית במחירי הנפט.

 

סגן יו"רית הפד סטנלי פישר נאם אתמול ושמר על עמימות בכל הנוגע למדיניות הפד. הוא ציין כי הבנק המרכזי יגיב בהתאם לאירועים הכלכליים והפיננסיים. מכאן, עולה השאלה האם הפד נסוג מהתחזית שהוא פרסם בדצמבר אשתקד ולפיה הוא צפוי להעלות את הריבית לפחות 4 פעמים השנה? הסוחרים בשוק מאמינים שהפד כלל לא יעלה את הריביות השנה ומתמחרים סיכוי של פחות מ-10% להעלאת הריבית במארס ופחות מ-50% להעלאת הריבית בדצמבר השנה.

הנפט  ממשיך להעיב על השווקים, לאחר שאתמול צנחו ב-6%, כאשר האופטימיות התפוגגה בכל הנוגע לאפשרות שקרטל אופ"ק בראשות סעודיה יגיע להסכמה עם יצואניות נפט שאינן חברות בארגון בנוגע להפחתת התפוקה במטרה לייצב את המחירים.

מניית BP  ריכזה עניין לאחר שדיווחה היום על הפסד של 6.5 מיליארד דולר ב-2015, התוצאות הגרועות ביותר שלה ב-20 השנים האחרונות. 

הבנק השווייצרי UBS  דיווח על עלייה של 79% ברווח הנקי ב-2015, הרבה מעל התחזיות בשוק. עם זאת, הבנק הזהיר כי התנודתיות בשווקים, הריביות הנמוכות והתחזקות הפראנק השווייצרית עלולים להציב אתגרים בפניו.

שנחאי סיימה בירוק

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר בורסת שנחאי קטעה רצף ירידות של יומיים וסיימה בעליות של כ-2.3% בעוד יתר המדדים המובילים נפלו עד כ-1%. הסוחרים המשיכו להתמקד בנתוני המאקרו ובתנודתיות החדה של מחירי הנפט.

 

למרות שהבורסות בסין נסחרות היום במגמה חיובית, עדיין קיימת פסימיות בשווקים בצל נתוני מאקרו שפורסמו בסין בימים האחרונים והצביעו על התכווצות המגזר התעשייתי, לצד דיווחים לפיהם הממשל הסיני יאמץ יעד צמיחה בטווח של כ-6.5%-7%. נציין כי בימים הקרובים נפתח ראש השנה הסיני, במהלכו פעילות הצריכה הפרטית מתגברת, עניין שעשוי לתת זריקת מרץ לכלכלה הסינית.

חשד לתרמית פונזי ענקית בסין: האם 900 אלף משקיעים נפלו בפח?

באוסטרליה, הבנק המרכזי הותיר היום את ריבית פברואר ללא שינוי ברמה של 2%, בהתאם לתחזיות בשוק. בהודעת הריבית צויין כי המדיניות המוניטארית חייבת להיות תואמת לטלטלה במחירי הסחורות, שמובילה לירידה בהשקעות בתחום ולהתרחבות סקטורים שאינם קשורים לסחורות.

מניות האנרגיה באסיה בלטו במסחר. נציין את Santos , שנפלה בכ-5%, וודסייד  שאיבדה 4% וכן את CNOOC