רוסיה מאיימת לסגור את פעילות אובר במוסקבה אלא אם חברת שיתוף הנסיעות תעמוד במספר כללים נוקשים, במה שעלול להוות תקדים מסוכן מבחינתה של אובר.
לפי דיווח ב-RT, רוסיה דורשת מאובר בראש ובראשונה להרשות רק לנהגי מוניות מורשים להסיע לקוחות, ולא לכל נהג - מנוסה ככל שיהיה. הסיבה: שיקולי בטיחות. שנית, ממשלת רוסיה דורשת מאובר להעביר לידיה את מאגר הנתונים "האנונימיים" שברשותה על נתיבי הנסיעה של הלקוחות המשתמשים באפליקציה הפופולרית.
לפי הדיווח, אובר הסכימה לחתום על מסמך שיתבסס על שני התנאים הללו על מנת לשמור על בטיחות הנוסעים, והדד-ליין היה סוף ינואר. כיוון שאובר עדיין לא חתמה על ההסכם, מוסקבה מאיימת בחרם.
מסביב לגלובוס - מוניות / צילום: רויטרס
לאחרונה התעוררה מחלוקת בין שר התחבורה ישראל כץ לרה"מ נתניהו סביב אובר. נהגי המוניות בישראל זועמים על כניסת אובר שכן המדינה דורשת מהם לשלם כרבע מיליון שקל על רישיון, בעוד שנהגי אובר הם נהגים פרטיים שלא נדרשים לשלם על רישיון מיוחד. כץ אמר לאחרונה כי מי שרוצה את אובר בישראל, "יצטרך לשלם 8-9 מיליארד שקל פיצוי לנהגי המוניות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.