בשורה לרכבת ישראל: שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אישר את תקציב הפיתוח של רכבת ישראל עד לשנת 2020, בהיקף של 28.3 מיליארד שקלים מדובר בתקציב הפיתוח הגדול ביותר שאושר עד כה לרכבת ישראל.
אחד הפרויקטים העיקריים הכלולים בתקציב, הוא המיזם להסבת רשת הרכבות הארצית לחשמל ורכש של רכבות חשמליות וציוד נייד בעלות של כ-12 מיליארד שקלים. "פרויקט חשמול הרכבת צפוי להגביר באופן ניכר את תדירות ומהירות הרכבת ולהגדיל את רמת האמינות והדיוק של הרכבת" אמר כץ.
התקציב כולל בנוסף, החלפת מערכות האיתות והקשר של הרכבת, שיגבירו את הבטיחות ויגדילו את קיבולת רשת מסילות הברזל הארצית. עלות ההשקעה במערכות אלה נאמדת בכ-3.7 מיליארד שקל. בנוסף לכך יפותחו ויוקמו מתחמי תחזוקה חדשים של הרכבת, ויותאמו מתחמים קיימים לעבודה בחשמל, בעלות של כ- 3.4 מיליארד שקל.
התקציב כולל בנוסף, את חיבור תחנת ראשון לציון - ראשונים לפאתי מודיעין, חיבור מודיעין לקו המהיר לירושלים וכן הקמת שלוחות מסילתיות לרכבות משא מהנמלים ליעדים שונים והקמת מסופי מטען נוספים ברחבי הארץ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.