וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; מחיר הנפט זינק ב-8%

שר החוץ הרוסי רמז כי רוסיה מוכנה להיפגש עם שאר יצרניות הנפט - והנפט זינק ל-32.3 דולר ■ סקר ADP מעל הצפי; מדד ISM מתחת לתחזיות ■ נשיא הניו-יורק פד: התנאים הכלכליים היום קשים יותר מכפי שהיו בדצמבר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע התאוששות במחירי הנפט, ומנגד מגמה שלילית בבורסות אירופה ואסיה מוקדם יותר היום. הסוחרים ממשיכים להתמקד גם בנתוני המאקרו ובעונת הדוחות שנמצאת בישורת האחרונה.

 

הזהב השחור ממשיך לעמוד במוקד, והיום עלה מחיר חבית מסוג WTI ל-32.3 דולר. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי אם יהיה קונצנזוס בקרוב מדינות אופ"ק ויצרניות הנפט שאינן חברות בארגון להיפגש, אזי גם הרוסים יצטרפו לפגישה. בכך מוסיף לברוב לחרושת השמועות בנוגע להסכם קרוב של יצרניות הנפט בנוגע לקביעת תקרת ייצור. עקב כך, מחירי הנפט , שצנחו אתמול מתחת ל-30 דולר לחבית, עברו היום למגמת עלייה.

בנוסף פורסם היום דוח המלאי השבועי, שהצביע על גידול של 7.8 מיליון חביות נפט במלאי בארה"ב - מעל התחזיות, שעמדו על גידול של 4.8 מיליון חביות. עם זאת, הדוח לא השפיע לרעה על המגמה במסחר בבורסת הסחורות, בשל הירידה בשער הדולר.

אנליסטים: הנפט הוא טרייד השנה - עשוי לזנק בכ-60%

וויליאם דאדלי, נשיא הפדרל ריזרב בניו-יורק, אמר היום כי התנאים הכלכליים קשים יותר כיום מאשר בדצמבר, אז עלתה הריבית בארה"ב, מה שעשוי להשפיע על ההחלטה הקרובה של הפד בחודש מארס.

בזירת המאקרו התפרסמו היום מספר נתונים מהותיים. ראשית פורסם סקר ADP, הבוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) בחודש ינואר. על פי הסקר נוספו לסקטור 205 אלף משרות חדשות, מעל הצפי בשוק שעמד על 193 אלף משרות, לאחר 257 אלף משרות בדצמבר. נזכיר כי ביום שישי יפורסם דוח התעסוקה המלא, שע"פ התחזיות צפוי להצביע על תוספת של כ-192 אלף משרות למשק האמריקאי.

עוד פורסם סקר ISM במגזר השירותים, שירד בינואר לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 2014 - 53.5 נקודות, לעומת 55.8 נקודות בדצמבר, ולעומת התחזיות שעמדו על 55.1 נקודות.

מיזוג ענק בתחום הכימיקלים: כמצ'יינה רוכשת את סינג'נטה השווייצרית תמורת 43 מיליארד דולר או כ-471 דולר למניה.

 

ג'נרל מוטורס , עקפה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות ודיווחה על רווח נקי של 1.39 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2015, על הכנסות של 39.6 מיליארד דולר.

חברות נוספות שמפרסמות דוחות היום הן גו-פרו , יאם ברנדס קומקאסט גלקסו סמית קליין , ומרק .

סיוה  סיימה את הרבעון הרביעי עם גידול של 16% בהכנסות ל-16.1 מיליון דולר, וזינוק של 120% ברווח התפעולי ל-3.8 מיליון דולר.

יאהו  הודיעה כי בכוונתה לקצץ 15% מכוח האדם והיא שוקלת למכור חלק מפעילות החברה.