אנחנו ממשיכים את הסיבוב העולמי, והידיעה הבאה שלנו מגיעה מפיאט, שמחזירה את הטיפו לפלח המשפחתיות.
אחרי חוסר ההצלחה בשנים האחרונות עם דגמי סטילו ובראבו, החליטו בפיאט לתכנן מכונית המבוססת על שיקולי יעילות וחיסכון בדלק שתחזיר תמורה למחירה.
השם "טיפו" מזכיר נשכחות, ובפיאט מקווים שההתרפקות על העבר תדבר אל ליבם של הלקוחות, אם כי המכונית המיוצרת בטורקיה כבר נמכרת שם תחת השם "פיאט אגאה".
המכונית תגיע בגרסת סדאן, בגרסת האצ'בק ובגרסת סטיישן, כאשר השתיים האחרונות תוצגנה בתערוכת ז'נבה הקרובה. שלושת הגרסאות תהיינה כמעט זהות בעיצוב החיצוני, וההבדל יהיה מהדלתות האחוריות ועד לזנב בהתאם לדגם, וזאת משיקולי עלות ייצור, מבלי להקים קווי יצור נפרדים לכל אחת מהן.
העיצוב החיצוני הוא החלק המושקע ביותר, אך כאן ההשראה מסתיימת. בתוך המכונית תגלו חלקים רבים שהושאלו מדגמי 500 השונים, כאשר החומרים שמהם המכונית מורכבת בסיסיים וזולים, וזה מסביר את מחירה הנמוך באיטליה - 12.5 אלף יורו בלבד.
למרות כל אלה, המכונית מגיעה עם מערכת מיזוג, מערכת בקרת שיוט ומסך מגע בגודל 5 אינץ כסטנדרט עם קישוריות לטלפון סלולרי.
אורכה של המכונית 4 וחצי מטרים, והיא מציעה מרווח גדול לנוסעים מלפנים ומאחור ובנוסף גם תא מטען בנפח 530 ליטר בגרסת הסדאן.
בגזרת המנועים מציעים בפיאט שני מנועי בנזין בנפח 1.4 ו1.6 ליטר ללא מגדשי טורבו ולצידם שני מנועי דיזל בטכנולוגיית מולטיגט עם 94 ו118 כוחות סוס.
מחברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, נמסר כי המכונית תנחת באולמות התצוגה בישראל בחודש מארס הקרוב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.