נעילה מעורבת בבורסות אירופה; קרדיט סוויס צנחה 11%

עליות קלות בוול סטריט ■ הנפט זינק בחדות וממשיך לעלות היום ■ הנציבות האירופית מעריכה שכלכלת גוש האירו תצמח השנה בקצב של 1.7% ■ דיווח: Sharp הסכימה להצעת הרכש מצד פוקסקון

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע זינוק במחירי הנפט ונעילה מעורבת אמש בוול סטריט. מרבית תשומת הלב מופנית לנתוני המאקרו ועונת הדוחות, כאשר הסוחרים הגיבו בנוסף גם לדברים שאמר היום נגיד הבנק המרכזי האירופי.

 

הנפט ממשיך לעמוד במוקד לאחר שאתמול זינק ב-8%. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול כי אם יהיה קונצנזוס בקרוב מדינות אופ"ק ויצרניות הנפט שאינן חברות בארגון להיפגש, אזי גם הרוסים יצטרפו לפגישה. בכך מוסיף לברוב לחרושת השמועות בנוגע להסכם קרוב של יצרניות הנפט בנוגע לקביעת תקרת ייצור. היום החוזים על הנפט ממשיכים להיסחר במגמה חיובית, סביב 34 דולר לחבית.

הנציבות האירופית עדכנה היום את תחזית הצמיחה של כלכלת גוש האירו, וכעת צופה קצב צמיחה בשיעור שנתי של 1.7% השנה ו-1.9% ב-2017. 

נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הגן היום בדברים שנשא בגרמניה, על המדיניות המוניטארית שאותה הוא מוביל ונועדה להמריץ את הכלכלה ולהעלות את האינפלציה. לדבריו, למרות שיש "כוחות"בכלכלה הגלובלית שמכוונים לדכא את האינפלציה, יש להמשיך במדיניות המרחיבה. נזכיר כי יעד האינפלציה של ה-ECB עומד על 2% בעוד האינפלציה בגוש האירו רחוקה מאוד מהיעד הזה.

המשקיעים באירופה, כעמיתיהם בעולם, ממתינים לפרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש ינואר. על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב הוסיף בחודש החולף 192 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה צפוי להישאר ללא שינוי - 5%. 

דוח התעסוקה מחר יאפשר הצצה למצב הכלכלה האמריקאית בתחילת השנה, בין היתר על רקע הטלטלה העזה שפקדה את השווקים הפיננסיים. שוק העבודה היה אחד הגורמים המרכזיים שאיפשרו לפדרל ריזרב להעלות ריבית בשלהי 2015, לאחר כמעט עשור.

קרדיט סוויס  דיווח היום על הפסד נקי של 2.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2015, ההפסד הראשון של הקבוצה מאז 2008. הבנק השוויצרי הודיע בנוסף כי בכוונתו לקצץ כ-4,000 עובדים. 

הניקיי סיים באדום

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים חתמה היום (ה') את המסחר בבורסות אסיה. מדד הניקיי סיים בירידות בעוד 

 

 

מניות Sharp  מזנקות ברקע דיווח כי ענקית האלקטרוניקה היפנית הסכימה להצעת רכש מצד פוקסקון, לאחר חודשים של אי ודאות בנוגע לעתידה. פוקסקון הציעה להשקיע מעל 700 מיליארד ין יפני בחברה (כ-5.94 מיליארד דולר). עם זאת, מקור ציין כי החברה לא אישרה זאת רשמית, על אף התקדמות בשיחות בין הצדדים.

Toshiba  ציינה כי היא בוחנת אפשרות להרחיב את תחזית הפסדיה לשנה כולה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]