יום תנודתי בוול סטריט ננעל בעליות; גופרו צנחה 8.7%

הנפט ננעל בירידה של עד כ-1.7% ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות עלו יותר מהצפי; הזמנות המפעלים ירדו יותר מהתחזיות ■ מחר: דוח התעסוקה המלא לחודש ינואר ■ דוחות: ConocoPhillips פרסמה לפני הפתיחה, לינקדאין וניוז קורפ לאחר הנעילה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בתום יום (ה') תנודתי מאוד, המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים, על רקע נעילה מעורבת בבורסות אירופה, בעוד מחירי הנפט נסחרו בתנודתיות גבוהה וננעלו לבסוף בירידות. עונת הדוחות ממשיכה לעמוד במוקד כאשר המשקיעים נושאים עיניהם לעבר דוח התעסוקה שיתפרסם מחר ומעודדים מהיחלשות הדולר.

 

הנפט המשיך לרכז עניין לאחר שאתמול זינק ב-8% על רקע הספקולציות לגבי האפשרות שקרטל אופ"ק והמדינות שאינן חברות בארגון יגיעו להסכמה בנוגע לקיצוץ תפוקת הנפט, מהלך שיקפיץ את המחירים. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול כי אם יהיה קונצנזוס בקרוב מדינות אופ"ק ויצרניות הנפט שאינן חברות בארגון להיפגש, אזי גם הרוסים יצטרפו לפגישה. היום החוזים על הנפט ננעלו בירידות של כ-1.7%. 

המשקיעים מגיבים גם לתנודות החדות בדולר האמריקאי, שנחלש בכ-1.7% הלילה מול סל המטבעות, וזאת על רקע נתוני מאקרו מעורבים שפורסמו אתמול ולמעשה מפחיתים עוד יותר את הסיכוי להעלאת ריבית נוספת בחודש מארס. היום הדולר נחלש בכ-1% לקראת סיום המסחר.

היום לפני הפתיחה פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיים, שטיפסו ב-8,000 לרמה של 285 אלף, בעוד התחזיות בשוק עמדו על עלייה מתונה יותר לרמה של 280 אלף. בהמשך, פורסמו הזמנות המפעלים, שירדו ב-2.9% בדצמבר, מעל הצפי בשוק שעמד על ירידה של 2.5% לאחר ירידה של 0.9% בנובמבר.

המשקיעים מתמקדים כאמור בדוח התעסוקה שיפורסם מחר. ע"פ התחזיות נוספו למשק האמריקאי כ-190 אלף משרות בינואר, בעוד שיעור האבטלה צפוי להישאר על כנו ברמה של 5%.

 

בין החברות שמדווחות היום על תוצאותיהן ברבעון הרביעי, נציין את קונוקו-פיליפס Occidental Petroleum, פיליפ מוריס ,ניוז קורפ  ולינקדאין .

אתמול דיווחה יצרנית מצלמות האקסטרים גופרו  על ירידה של כ-31% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-436.6 מיליון דולר. בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד נקי של 34.5 מיליון דולר או 0.25 סנט למניה.

חברת סיסקו  רוכשת את ג'אספר, המספקת שירותי פלטפורמה מבוססי ענן לעולם האינטרנט של הדברים (IoT). הכלים אותם פיתחה ג'אספר מסייעים לספקי שירותים להקים, לנהל ולממש הכנסות בתחום האינטרנט של הדברים, בקנה מידה כלל עולמי. במסגרת ההסכם, תשלם סיסקו 1.4 מיליארד דולר במזומן, בתוספת תמריצים המיועדים לשימור עובדי החברה הנרכשת