כחלק מהאסטרטגיה שלה לצמצום פליטת דו תחמוצת הפחמן, חברת התעופה איזי ג'ט חשפה את תוכניותיה למערכת מימנית נטולת פליטות פחמן בעבור מטוסיה
כ-4% מצריכת הדלק השנתית של חברת איזי ג'ט, מקורה בתמרוני המטוסים על מסלולי שדות התעופה, האורכת כ-20 דקות לכל טיסה. המרחק הזה מסתכם בכארבעה מיליון מייל לשנה (שמונה טיסות לירח ובחזרה).
עתה מתכננת חברת התעופה המובילה באירופה מערכת מימנית נטולת פליטות פחמן בעבור מטוסיה, אשר תחסוך כ-50,000 טון דלק ואת פליטות דו תחמוצת הפחמן הנלווית לצריכה. זאת היא מתכוונת להשיג בעזרת מטוס היברידי. איזי ג'ט הציבה לעצמה יעד של הפחתת 7% פליטה במהלך חמש השנים הקרובות, בהשוואה לרמת הפליטות כיום, העומדות על 81.05 גרם פחמן דו-חמצני לנוסע בכל קילומטר טיסה.
הפחתה זו הינה המשך לירידה של 28% במהלך 15 השנים האחרונות. איזי ג'ט, שמשקיעה בטכנולוגיה החדישה ביותר, פועלת ביעילות ובתפוסה כמעט מלאה, כך שרמת הזיהום הנגרמת על ידי מטוסי החברה נמוכה ב-22% מזו של מטוס במסלול זהה של חברת תעופה אחרת.
ההשראה למטוס ההיברידי נתקבלה מסטודנטים באוניברסיטת קראנפילד, הנחשבת מובילה בעולם במחקר בתחומי הניהול והטכנולוגיה. הסטודנטים נתבקשו לחשוב כיצד מטוס ייראה בעוד עשרים שנה, כחלק מתחרות לציון יום ההולדת ה-20 של איזי ג'ט, שחל בנובמבר 2015.
איזי ג'ט תעבוד מעתה עם שותפיה וספקיה על מנת ליישם את הטכנולוגיה פורצת הדרך בבדיקה שתיערך במהלך שנת 2016.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.