המועצה להסדר הימורים בספורט (הטוטו) דיווחה היום (ב') על זינוק של 17% בהכנסותיה לשנת 2015, לשיא של כ-3 מיליארד שקל. המועצה טוענת כי בניכוי ההכנסות מההגרלות על המונדיאל שהתקיים ב-2014, הזינוק בהכנסות בין השנים 2015 ל-2014 היה גדול הרבה יותר - כ-30%.
רווחי הטוטו עלו ב-2015 ב-15.4% בהשוואה לשנה הקודמת, לרמה של 555 מיליון שקל. הטוטו מדווח כי יחד עם 87 מיליון שקל חסויות שיווקיות לגופי הספורט, הושקעו 642 מיליון שקל בשנה החולפת בספורט בישראל ובקידום הפעילות הספורטיבית בקהילה. 200 מיליון שקל מסכום זה הוקצבו לגופי הספורט - 4,200 איגודים וקבוצות בכ-70 ענפים. עוד 284 מיליון שקל הושקעו בבניית מתקני ספורט.
הווינר (Winner) המשיך להיות מותג ההימורים וההגרלות המוביל בישראל, עם הכנסות בסך 2.45 מיליארד שקל ב-2015, גידול של 12% בהשוואה לשנה הקודמת.
פעילות האונליין של הטוטו ממשיכה לצמוח והכניסה 355 מיליון שקל, גידול של 9.5% לעומת 2014. מגמת המעבר לסלולר באה לידי ביטוי גם בטוטו, כאשר הימורי הסלולר עלו ב-33% לעומת שנה שעברה והיוו ב-2015 כ-54% מסך הימורי האונליין.
71% מהכנסות הטוטו ב-2015 מקורם מענף הכדורגל, ו-26% מקורם מענף הכדורסל. מבין הליגות בכל ענפי הספורט, ליגת ה-NBA הייתה הליגה המובילה בהכנסות עם 259 מיליון שקל הכנסות. המשחק המכניס ביותר ב-2015 היה גמר ליגת האלופות בין ברצלונה ליובנטוס, עם 6.8 מיליון שקל הכנסות.
הטוטו מדווח כי החזיר ב-2015 כ-1.98 מיליארד שקל בפרסים לציבור המהמרים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.