דניאל רקנאטי לא מוותר על אמנות, לני רקנאטי מגשים חלום

וגם: מנכ"לית הבורסה לשעבר, אסתר לבנון, משתלבת במכון חדש שיאתר כשלים בשוק ההון ויציע דרכים לתיקונם

רקנאטי 1: דניאל לא מוותר על אמנות

השילוב בין אמנות וטכנולוגיה הוא לא רק אפשרי, למעשה הוא גם די מתבקש. עכשיו יש גם אפליקציה ורשת חברתית לשוכרי אמנות. בשבוע שעבר נערך בפורום גבעון לאמנות של הגלריסטית נעמי גבעון בנווה-צדק קוקטייל השקה לאפליקציית האמנות Artbit, המציעה לסרוק יצירות, לקבל מפות של מוזיאונים וגלריות, כל זאת באמצעות רשת חברתית.

אחד הלקוחות המרוצים היה דניאל רקנאטי, מייסד קרן רודיום ובנו של ליאון רקנאטי, שסיפר על הביקור האחרון במוזיאון המומה שבניו-יורק, בו זיהה עבודות אמנות באמצעות האפליקציה.

מי שהגיע לזמן קצר היה אהוד מימן, הבן של יוסי מימן. במהלך האירוע הוא הרבה להסתכל על השעון ולבסוף התנצל ואמר שעליו למהר הביתה. מדוע הזדרז לשם? בגלל בתו, שנולדה לפני שבוע.

את הערב ארגן עופר עתיר, מנכ"ל מפתחת האפליקציה Artbit; יחד עם סתיו אברהמי, סמנכ"לית השיווק; ויזם האפליקציה, יורם בן-צבי, שהגיע במיוחד מז'נבה.

כדי שהחוויה תהיה מלאה ויעילה, האורחים נעזרו במהלך הערב באפליקציה על-מנת לקבל פרטים על יצירות האמנות שהוצגו במקום.

סילביאן לוי, איש נדל"ן ומומחה לאמנות סינית היושב בפריז, אמר כי "בהבנה עמוקה של המציאות הטכנולוגית אין סיבה שעולם האמנות יישאר בחוץ".

באירוע נצפו גם רובין המברו מדירקטוריון מוזיאון הוותיקן וחברה לשעבר בחבר הנאמנים של המוזיאון הלאומי הבריטי; פיליפה ברטהארט, יו"ר Mamco, המנהל את המוזיאון לאמנות מודרנית בז'נבה ובעלי הבנק הפרטי פיקטק בשווייץ; עו"ד גיל ברנדס, אספן אמנות, מבעלי משרד נשיץ-ברנדס; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים ניהול תיקי השקעות, ובעלה; איש ההיי-טק גיגי לוי ורעייתו דפי; סרג' תירוש וארי פרוכטר, בעלים של חברת ScanDisk; איש העסקים יריב לנדאו, בנם של ליאורה ואלי לנדאו; וזאב הולצמן, ממייסדי גיזה. 

פיליפה ברטהארט ,יורם בן צבי, חנה פריזן ועופר עתיר / צילום: יח``צ
 פיליפה ברטהארט ,יורם בן צבי, חנה פריזן ועופר עתיר / צילום: יח``צ

רקנאטי 2: לני מגשים החלום

את אירוע לקוחות הפרימיום של היקב שלהם ניצלו השבוע לני רקנאטי ואורי שקד, בעלי יקב רקנאטי, בהכרזה במסעדת "הרברט סמואל" על התקדמות המהלך להקמתו של יקב חדש בפארק התעשיות דלתון, בהשקעה של 30 מיליון שקל.

במסגרת זו גיל שצברג, היינן הראשי של היקב, מונה לסמנכ"ל ולמנהל פרויקט ההקמה של היקב החדש, כך שסגנו, היינן הצעיר עידו לוינסון, מונה ליינן ראשי.

רקנאטי, בן-דודו של ליאון המוזכר בידיעה למעלה, סיפר לנוכחים כי כשהקים את היקב הראשון, חלם על מקום, שבדומה ליקבים בחו"ל, ישכון בטבע הירקרק, בין הכרמים והמרחבים. כשגילה שבארץ, מאחר שיקב נחשב לחברה תעשייתית, אסור למקם אותו באזור חקלאי תיירותי, הוא בחר למקם אותו, בשנת 2001, באזור התעשייה עמק חפר, שהוא, איך לומר, קצת אפרפר.

מתברר כי רקנאטי עדיין לא ויתר על החלום הישן ההוא. "גילינו את פארק התעשיות דלתון, שלמרות שהוא מוגדר כאזור תעשייה, הוא ממוקם ממש בליבו של אזור תיירותי יפהפה, והשטח של היקב החדש שלנו הוא פינתי ונטוע ממש מול הנוף הנפלא של הגליל העליון ומוקף בכרמים שנשקפים מכל עבר", הוא סיפר בגאווה לנוכחים.

באירוע נכח גם דור הבנים של מייסדי היקב, טל רקנאטי וטל שקד, מנכ"ל היקב, כמו גם נועם יעקובי וכמובן הייננים הראשיים גיל שצברג ועידו לוינסון.

בין האורחים היו ניר כרמלי, מנהל השיווק של רשת ישרוטל; אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס; ויאן טויטש, מנהל השקעות בכיר באי.בי.אי. 

רקנאטי, לוינסון ושקד / צילום: אלי פרכטר
 רקנאטי, לוינסון ושקד / צילום: אלי פרכטר

לבנון מבקרת שוק ההון

ספורטאים פורשים פוצחים בהרבה מקרים בקריירה שנייה כפרשנים. קצת באופן דומה, מנכ"לית הבורסה המקומית לשעבר, אסתר לבנון, משתלבת במכון חדש שמוקם במטרה לאתר כשלים בשוק ההון ולהציע דרכים לתיקונם. 

בראש המכון יעמוד פרופ' אוריאל פרוקצ'יה מאוניברסיטת תל-אביב, והמנכ"ל יהיה דני נוריאל, מנכ"ל חברת כרוז לניירות ערך, שיזם את הקמת המכון.

בין הסוגיות שצפויות לעלות במכון החדש יהיו שאלות הנוגעות לממשל תאגידי, להגברת הסחירות, למינון נכון של המוצר הרגולטורי, וכן שאלות של מימון וחשבונאות.

בנוסף ללבנון, יהיו חברים בו עו"ד לילך גבע-הראל, המשנה למנכ"ל פסגות ויועצת משפטית; פרופ' יוסף גרוס, פרופ' שרון חנס; פרופ' ישי יפה, דיקן הפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטה העברית ולשעבר הכלכלן הראשי של רשות ניירות ערך; ויקטור מדינה, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, מנכ"ל האוצר, יו"ר כי"ל ומנכ"ל בנק המזרחי; יוליה מרוז, מנכ"ל איגוד בתי השקעות; עו"ד שוני אלבק, לשעבר היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך; עו"ד עודד ערן; עו"ד יפעת פוגל, היועצת המשפטית של אקסלנס; ופרופ' אהוד קמר.

אסתר לבנון / צילום: תמר מצפי
 אסתר לבנון / צילום: תמר מצפי

WIX הביאה פנדה לסופרבול

כפי שאירע בשנה שעברה, גם השנה הייתה לישראל נציגות בסופרבול האמריקאי. זו כמובן לא הייתה בתחום הספורט. אבל כידוע, הסופרבול הוא תעשייה גדולה הרבה יותר מאשר משחק פוטבול.

חברת האינטרנט הישראלית WIX הציגה גם השנה פרסומת במעמד שמושך אליו מיליוני צופים אמריקאים (ולא רק), זאת, לדברי החברה, לאור הצלחת הקמפיין של השנה שעברה. למי שהחמיץ, כוכב הקמפיין הנוכחי היה קונג-פו פנדה.

WIX, אשר ממוקמת בנמל תל-אביב, נוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי. החברה פיתחה פלטפורמה ידידותית לבניית אתרי אינטרנט, הפונה בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים.

מאחר שהדבר כבר הפך למסורת, ערכה החברה לעובדיה אתמול בלילה הקרנה חגיגית של המשחק. על האירוע היו ממונים אברהמי, ניר זוהר, נשיא החברה; ועומר שי, סמנכ"ל השיווק.

עוד ויתרו על שנת הלילה: המייסד, גיורא (גיג) קפלן; היועץ המשפטי, איתן ישראלי; סמנכ"לית העיצוב, חגית קאופמן; חברי הדירקטוריון, מארק טולוז ונורברט בקר; נטלי רוזנבוים, מנהלת שיתופי-פעולה אסטרטגיים; ויואב בורג, מנהל קריאייטיב ראשי.

Wix נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 907 מיליון דולר. החברה לא דיווחה מה הייתה עלות הקמפיין בסופרבול. עם זאת, מתחילת השנה גדלו הוצאות המכירה והשיווק שלה ב-27% ביחס לתקופה המקבילה. במקביל, עלו הכנסות החברה ב-46% ל-147 מיליון דולר, והיא עברה לרווחיות על בסיס EBITDA מתואם. מספר המשתמשים שלה גדל בתקופה זו ב-34% ל-72 מיליון, ומספר המשתמשים המשלמים גדל ב-46% ל-1.64 מיליון.

בקר וזהר / צילום: חן דמארי
 בקר וזהר / צילום: חן דמארי

 

כבר לא במוקד

בתום 6 שנים בהן עמד בראש חברת בזק אונליין, הודיע ערן קריסטל על סיום תפקידו. בבזק אונליין מספרים כי במהלך כהונתו עשה קריסטל מהפך בחברה והגדיל את היקפי הפעילות, הפריסה הארצית ומספר העובדים.

אפרופו עובדים, בזק אונליין עלתה לאחרונה לכותרות כאשר לפני שנה ביקשו עובדיה להתאגד בהסתדרות, זאת לאחר שהוחלט שלא לשלם להם עבור ההפסקות שלקחו עובדי השירות. לאחר התייעצות משפטית, החליטה הנהלת בזק אונליין שלא לנסות ולטרפד את ההתארגנות, ומההנהלה נמסר אז כי "אנו מברכים על הקמת הוועד, ונעבוד עמו ועם ההסתדרות בשיתוף-פעולה מלא".