2015 הייתה שנה חלשה לחברת ציוד התקשורת אלוט , וב-2016 היא מצפה לחזור לצמיחה. עם זאת, תחזית ההכנסות שפורסמה היום (ג') ל-2016, אף שהיא משקפת צמיחה של 2%-8% ביחס ל-2015, עדיין נמוכה בהשוואה לתחזיות השוק.
אלוט מצפה לסכם את 2016 עם הכנסות של 102-108 מיליון דולר, בעוד שתחזיות האנליסטים היו לכ-112 מיליון דולר. מניית אלוט נחלשה היום במהלך המסחר בתל-אביב ב-5%.
אלוט מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת, ונסחרת במקביל בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 166 מיליון דולר.
ברבעון הרביעי של 2015 הסתכמו הכנסותיה ב-25.4 מיליון דולר, ירידה של 17.1% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של 8% ביחס לרבעון הקודם.
גם כאן, תחזית האנליסטים הייתה גבוהה יותר - 27.3 מיליון דולר.
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), אלוט רושמת הפסד תפעולי של 7.6 מיליון דולר והפסד נקי של 10.4 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות, הסתיים הרבעון עם רווח נקי צנוע של 712 אלף דולר. מדובר על ירידה של 79% בהשוואה לרבעון המקביל, אך נתון טוב יותר מהרבעון הקודם, שבו נרשם הפסד נקי גם על בסיס Non-GAAP. הרווח הנקי הרבעוני למניה הסתכם ב-2 סנטים, נמוך מתחזיות האנליסטים.
אלוט ציינה שבמהלך הרבעון הרביעי היא זכתה ב-22 עסקאות גדולות, שלוש מהן עם לקוחות חדשים ו-13 מהן בתחום המובייל.
צופה מחצית שנייה חזקה יותר
ברמה השנתית, ההכנסות הגיעו לכ-100 מיליון דולר, ירידה של 14.7% לעומת 2014. ההפסד הנקי GAAP הגיע ל-19.8 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP היא קרובה לאיזון, עם הפסד נקי של 136 אלף דולר, שמתורגמים ל-0 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של 10.5 מיליון דולר ב-2014. כאמור, ב-2016 הצפי הוא להכנסות של 102-108 מיליון דולר, בעוד שהמחצית השנייה של השנה תהיה חזקה יותר מהמחצית הראשונה. החברה מצפה גם לשיפור ברווחיות התפעולית (Non-GAAP).
במהלך 2015 ייצרה אלוט 4.4 מיליון דולר מפעילות שוטפת, כ-1.7 מיליון דולר מתוכם ברבעון הרביעי. בסוף השנה היו בקופת החברה כ-123 מיליון דולר - כלומר כ-74% משווי השוק שלה. לפי נתוני Thomson/First Call, מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניית אלוט הוא 7.25 דולרים, שגבוה ב-46.5% מהמחיר הנוכחי. עם זאת, רובם ממליצים רק להחזיק במניה: מתוך שבעה אנליסטים, ארבעה ממליצים "החזק", אחד ממליץ "קנייה" ושניים - "תשואת חסר".
"ברבעון הרביעי, שירותי ערך מוסף (VAS) היוו מעל 50% מכלל ההזמנות, ותחומי האבטחה והמוניטיזציה המשיכו להיות מנועי הצמיחה העיקריים", אמר נשיא ומנכ"ל אלוט, אנדרי אלפנט. "השיפור ב-VAS הוא הסיבה לחוזק בהזמנות, שהגיעו לרמת שיא רבעונית".
עם זאת, אלפנט הוסיף שהחברה ממשיכה לראות מחזורים ארוכים יותר של הפיכת ההזמנות להכנסות בפועל, בפרט בקרב לקוחות חדשים. "יחס ההזמנות לעומת ההכנסות בפועל (book to bill) גבוה משמעותית מ-1, ואנחנו מתחילים את השנה עם צבר הזמנות גבוה יותר מאשר לפני שנה. הדבר תומך בציפיות שלנו להציג צמיחה ורווחיות משופרת ב-2016", סיכם אלפנט.
תוצאות אלוט
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.