כחלון: "אינטרסנטים מספרים לציבור שמחירי הדירות לא יירדו"

שר האוצר על הקבלנים: "מה מצפים שהם יגידו, שהמחירים יירדו? ראיתם פעם תרנגול רץ לשוחט?" ■ עוקץ את פלוג: "אמרה שצריך להעלות מסים ב-8 מיליארד" ■ מבטיח לא לחזור לימי המינויים הפוליטיים

שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
שר האוצר משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר משה כחלון מבטיח שמדינת ישראל לא תחזור לימי המינויים הפוליטיים, קורא לציבור לא להקשיב ל"אינטרסנטים" הטוענים שמחירי הדירות לא יירדו ושוב מבטיח לשקול להוריד מסים נוכח עודפי הגבייה.

"אני מתכוון לשמור על נבחרת הדירקטורים אבל לתקן את העיוותים שקיימים בה היום", אמר כחלון בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת. "בנבחרת היום אין ייצוג לפריפריה ואין ייצוג לצעירים. מותר לעשות שינויים כשיש עיוותים. למה אין ייצוג לפריפריה? השכל נעצר באשדוד? גם מארק צוקרברג לא היה מתקבל לנבחרת הדירקטורים כי אין לו 15 שנות ניסיון".

כחלון התייחס גם למחירי הדירות הגואים ואמר: "יש כל מיני אינטרסנטים שמדברים מפוזיציה ומספרים לציבור שלא ירדו המחירים. מה את מצפה שקבלנים יגידו, שהמחירים יירדו? ראיתם פעם תרנגול רץ לשוחט? הבעיה במחירי הדיור הייתה התיאבון הגדול של הקבלנים. היום במחיר למשתכן אנחנו מוכיחים שאפשר גם אחרת. היום במחירי הדירות מגולם הרבה מאוד שומן שהקבלנים לא רוצים לוותר עליו. שם המשחק זה זמן. קו פרשת המים יהיה כאשר עשרות אלפי זוגות צעירים יזכו בהגרלה וירכשו דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים".

 

כאמור, כחלון התייחס גם לעודפים בגביית המסים ואמר: "כשנכנסתי לתפקיד נגידת בנק ישראל אמרה לי שאי אפשר להעביר את תקציב 2015-2016 בלי לעלות מסים ב-8 מיליארד שקל. קיבלנו החלטה להוריד מסים וקיבלנו את התוצאה בחודש האחרון בעלייה בצריכה. לפעמים צריך לקבל החלטות אמיצות. אם ימשיך להיות עודף בגביית המסים נמצא את הדרך הכי טובה להחזיר את הכסף לציבור. אם יהיה נכון להוריד מסים - נוריד מסים".

בנושא הרפורמה בבנקים אמר כחלון כי "אנחנו מתכוונים להרחיב את המקורות שנותנים האשראי ולא לתת יותר אשראי. יש כשל חמור בשוק האשראי בישראל היום. המפקחת על הבנקים והנגידה ממונות על היציבות ולא על התחרות. אנחנו נשמור על היציבות של הבנקים אבל נדאג גם לתחרות".