רפי ביסקר רוצה להיפרד בסטייל, יעקב ליצמן לומד סלנג

וגם: איפה נפגשו אייל מליס, מנכ"ל תנובה הטרי, ושר החקלאות אורי אריאל?

רפי ביסקר / צילום:תמר מצפי
רפי ביסקר / צילום:תמר מצפי

אייל מליס והשר אורי אריאל בעקבות הגבנ"צ

תנובה הקימה מחלבה חדשה, והשר אריאל סיפר על ההיסטוריה הרחוקה שלה מזיכרונו האישי

חברת תנובה חנכה לפני שבוע את המחלבה החדשה שהקימה בתל-יוסף, בה השקיעה 350 מיליון שקל. המחלבה החדשה אמורה להגדיל את יכולת הייצור של הגבינות הצהובות, כמענה לביקושים הגדלים, ובסך-הכול תייצר יותר ממיליארד פרוסות בשנה (כ-50 אלף לשעה).

בטקס נכח אייל מליס, יום לאחר שמונה למנכ"ל החברה, וכן שר החקלאות, אורי אריאל (הבית היהודי), שעבורו זה היה ביקור בנוף ילדותו.

אריאל אמר ביחס לבעלת השליטה, ברייט פוד הסינית, כי "הידע שנצבר בתל-יוסף ובכל מחלבות תנובה שווה לסינים, כמו גם לאחרים בעולם, הרבה מאוד כסף".

מפה עבר אריאל לזיכרונות רחוקים: "אני מכיר את המחלבה הזאת הרבה שנים. אני בן קבוצת טירת צבי, פה מזרחה, וכשרצינו להגיע לעפולה, עברנו ליד המחלבה הזו. זה היה סימן ההיכר שלנו, וגם ביקרנו פה בתור ילדים, וברוך השם, רואים פה אימפריה". נכון, האימפריה הסינית.

לאחר מכן אריאל ומליס פנו לייצר חלק מאותן מיליארד פרוסות גבינה צהובה. כך לפחות ניתן להתרשם מהתמונה.

ליצמן לומד סלנג

השר לא מבין מה זה להיות "המאמי הלאומי"

היו ימים, לא מזמן, שפוליטיקאים חרדים לא היו חביבים על חלק גדול מהציבור. אבל נדמה כי ימים אלה חלפו עברו להם, לפחות בכל הנוגע לשר הבריאות, יעקב ליצמן.

ליצמן, שחולל מאז כניסתו לתפקיד שינויים משמעותיים במערכת הבריאות, נבחר לאחרונה בסקרי דעת קהל לאחד השרים המוערכים, ובחלק גם למוערך ביותר. אתמול (ד') הוא קיבל ציון הערכה נוסף, תחת הגדרה, איך לומר, שגם הוא לא הבין מה רוצים ממנו.

השבוע מתקיימת ועידת איגוד התאגידים העירוניים. כ-600 אנשים היו שם, בהם יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; מירית בכר, מנכ"לית מרכז הירידים תל-אביב; אברהם מנלה, יו"ר חברת אחוזת החוף; אורנה הוזמן-בכור, מנכ"לית משרד הפנים; חנן מור, יו"ר קבוצת חנן מור; ואלי בנשימול, מנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון.

בהתאם למסורת של הכנס, גם השנה ניתן אות האיגוד האיגוד לאישיות אשר תרמה רבות לעשייה הציבורית. הפעם נבחר ליצמן.

מנכ"ל האיגוד, יצחק בורבא, ציין בנימוקי הבחירה את אהדת הציבור, מהלכים לייעול מערכת הבריאות ורפורמות כמו בטיפולי השיניים, הקנאביס וה-MRI.

בפאנל בו השתתף, נאמר לליצמן כי הוא ה"מאמי הלאומי". ליצמן לא הבין ושאל: "מה זה מאמי?", והוסיף: "אני מעדיף לא להיות במקום הראשון, משם אפשר רק לרדת. עכשיו אני צריך לעבוד קשה יותר כדי להישאר כל הזמן במקום הראשון".

ליצמן ובורבא / צילום: דורון סהר
 ליצמן ובורבא / צילום: דורון סהר

אלוף האגרוף בקרב חדש

רק 4 מתאגרפים זכו 3 פעמים בתואר אלוף העולם במשקל כבד. אחד מהם הוא ויטאלי קליצ'קו (האחרים הם לנוקס לואיס, מוחמד עלי ואיוונדר הוליפילד). לפני שנתיים הוא פרש מאגרוף, ולפני שנה החל לכהן כראש עיריית קייב, כאשר היום בתואר אלוף העולם נושא אחיו, ולדימיר.

בינתיים האח ויטאלי מצא זירת קרב חדשה - באנטישמיות. אוקראינה, נזכיר, היא מדינה שההיסטוריה האנטישמית שלה שותתת דם, וגם בהווה קולות אלה לא נדמו.

קליצ'קו ביקש להקים מוזיאון להנצחת הטבח בבאבי יאר ולשם כך חיפש יהודים עתירי-ממון. משכאלה לא נמצאו, החליט קליצ'קו להקים את המוזיאון במימון עיריית קייב. השבוע הוא ביקר ביד ושם על-מנת לדון עם הנהלת המוסד בשיתוף-פעולה בהקמת מוזיאון.

לביקור בארץ התלוו מאוקראינה הרב יהונתן מרקוביץ, רב העיר קייב; ועו"ד מרדכי ציבין.

קליצ'קו וציבין/ צילום: דורון סהר
 קליצ'קו וציבין/ צילום: דורון סהר

הכירו: בלגן ישראלי

עוד מותג פיצה נוחת בארץ - פאפא ג'ונס, ומי שעומד מאחורי הבאתו הוא אסף גרינברג, לשעבר מנכ"ל דומינו'ס פיצה בישראל ומבעלי פרנג'ליקו והסושיה. לפני שבוע הוא פתח את הסניף הראשון, כשהוא מקווה לנגוס כמה משולשים מהנתח של החברה אותה ניהל בעבר, שיחד עם פיצה האט מחזיקה במחצית מהשוק בארץ.

לרגל האירוע הגיעו לישראל כמה מבכירי החברה העולמית בראשות ביל האריס, סגן הנשיא האזורי (מזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

האורחים הנכבדים רגילים כנראה לנימוסים אחרים. מה רבה הייתה השתוממותם אל מול ההמון שהסתער כשהוצעה לו פיצה חינם. הם ציינו כי מעולם לא ראו באירופה וארה"ב כזה בלגן. שם עמדו בתור בסדר מופתי באירועים כאלה. הם אף ביקשו לקרוא למאבטח, שיעשה סדר, כמו שהם רגילים. גרינברג נקרא להרגיע אותם.

רפי ביסקר רוצה להיפרד בסטייל

דירקטוריון נכסים בניין מבקש לאשר מענק של 324 אלף שקל ליו"ר הפורש

דירקטוריון חברת נכסים ובניין, המשתייכת לקבוצת אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, מכנס אסיפה הכללית כדי לאשר לרפי ביסקר, יו"ר החברה בעשור האחרון, מענק פרישה בהיקף של 324 אלף שקל. ההחלטה התקבלה בדירקטוריון פה-אחד.

ביסקר, הבכיר האחרון בקבוצת אי.די.בי מתקופת נוחי דנקנר, הודיע בנובמבר על כוונתו לסיים את תפקידיו בקבוצה, בה כיהן כיו"ר נכסים ובניין, אחת מקבוצות הנדל"ן הבולטות בארץ, וכיו"ר משותף בשופרסל - רשת קמעונאות המזון הגדולה במדינה.

ביסקר (64) נפרד מאי.די.בי לאחר 12 שנים בקבוצה, במהלכן הצטברו עלויות העסקתו לכ-54 מיליון שקל, עיקר הסכום (כ-36 מיליון שקל) מנכסים ובניין והיתרה משופרסל.

לצד חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי שהודיע אף הוא על פרישתו לאחרונה, היה ביסקר מהמנהלים הקרובים ביותר לנוחי דנקנר, והוא אף אחד השותפים בחברת גנדן השקעות, באמצעותה החזיק דנקנר במניות השליטה באי.די.בי, עד שנאלץ להיפרד מהקונצרן שהגיע תחתיו לחדלות פירעון.

קודם להקמת גנדן, שימש ביסקר במשך 16 שנה כמנכ"ל חברת דנקנר השקעות, אותה הוביל דודו של נוחי, שמואל דנקנר.

רפי ביסקר/ צילום:תמר מצפי
 רפי ביסקר/ צילום:תמר מצפי

הרכש מקבוצת אריסון

טלי נחושתן נכנסת לנעליה של דניאלה להבי

לפני שנתיים נפטרה דניאלה להבי, מבכירות מעצבי האופנה בישראל ובתו של יהודה אסיא, מראשוני הבנקאים של ישראל. עם מותה עבר בנה אורי לנהל את החברה שהקימה ונקראת על שמה. עכשיו הוא זז הצידה, ויעבור להיות אחראי על הפיתוח העסקי של החברה, שמתרחבת בחו"ל, ואת מקומו תתפוס טלי נחושתן מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון.

ב-7 השנים שלה בקבוצה, נחושתן הקימה וניהלה את שיכון ובינוי סולאריה - חברה בתחום האנרגיות המתחדשות, וקודם לכן עבדה שם כסמנכ"לית שיווק של נטוויז'ן ברק ויד מרדכי.

טלי נחושתן / צילום:תמר מצפי
 טלי נחושתן / צילום:תמר מצפי

שולם רק הגיע וכבר ותיק פה

שולם לפידות לומד כמה זמן לוקח לקבל פז"מ בישראל

בנק אגוד הופך לשותף של אדוארדו אלשטיין, עם רכישת 10% ממניות חברת החיתום אי.די.בי-אפסילון חיתום שבשליטת בית ההשקעות אפסילון. החתימה נערכה במשרדי אי.די.בי, בעלת השליטה באפסילון. על-פי הערכות, שילם הבנק לפי ההון העצמי של חברת החיתום והתמורה הסתכמה בכמה מאות אלפי שקלים.

באירוע החתימה היו ישראל טראו, מנכ"ל בנק אגוד; ארי ברונשטיין, יו"ר אפסילון; שמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; ושולם לפידות, מנכ"ל אי.די.בי פתוח ומקורבו של בעל השליטה, אלשטיין.

כשהגיע תורו לדבר, אמר לפידות שאמנם הם, אלשטיין ואנשיו, עוד חדשים פה, אבל הם רק התחילו בישראל, והגיעו הנה לטווח ארוך. אז פרנקל הסביר לו שהוא יכול להיחשב ותיק. כיצד? כי לפי פרנקל, "זה כמו בבקו"ם, כשמגיע אוטובוס חדש של מתגייסים, אז באוטובוס שיוצא מהבקו"ם כבר יש ותיקים". 

ואיזה מסכנים המתמחים

אפי נוה בנבואת איוב

נדמה לכם שהחיים נעשים קשים יותר? אם אתם סטודנטים למשפטים או מתמחים, אתם כנראה צודקים. לפחות לפי עו"ד אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין.

נוה השתתף השבוע בחנוכת BBS - פירמת עורכי דין חדשה העוסקת בתחומי נזיקין, צוורון לבן, תביעות ייצוגיות, בנקים ועוד. מייסדי הפירמה הם עו"ד רפאל בייפוס, אלברט בן-פורת, יחד עם עו"ד אהרון שוורץ, שינהל אותה.

נוה הגיע לברך, אבל המתמחים במשרד, ספק אם יזכרו את דבריו כמשמחים. הוא המליץ להם ללמוד קשה לבחינת ההסמכה הבאה, משום שלדבריו הבחינות הבאות יהיו קשות יותר למעבר. 

אפי נווה / צילום:תמר מצפי
 אפי נווה / צילום:תמר מצפי