בהחלטה תקדימית שצפויה להזניק את שוק המכוניות האוטונומיות קדימה, המועצה לבטיחות בדרכים בארה"ב הודיעה כי המערכת שמפעילה את המכונית האוטונומית של גוגל תוגדר כנהג לכל דבר ועניין.
עבור גוגל וחברות נוספות מדובר בצעד משמעותי שיעזור להן להביא את בשורת המכוניות האוטונומיות להמונים. ברמה הפילוסופית מדובר בהצהרה ברורה שמחשב מסוגל לעמוד בקריטריונים המשפטיים המגדירים בן אנוש.
המכתב של המועצה נשלח בתגובה לבקשה שהגישה גוגל בנובמבר האחרון לבדיקת האופן שבו תקנות בטיחות פדרליות הנוגעות למעצורים, מראות ומושבים חלות על רכבים אוטונומיים. אחת השאלות שגוגל שאלה הייתה האם יש צורך במושב לנהג במכונית אוטונומית; התשובה של הרגולטור היתה שהיות ומערכת הנהיגה האוטונומית מוגדרת כ"נהג", אין לה צורך בכיסא.
עם זאת, על אף שהמועצה הסכימה לכך שהתוכנה בגוגל קאר היא "הנהג", היא גם הודיעה כי אין לה דרך לבדוק האם מדובר בתוכנה טובה וגם דרשה שהמכונית תעמוד בדרישות בטיחותיות בסיסיות כמו בלמים תקינים. על מנת להתגבר על האתגרים האלה, כנראה שגוגל תצטרך לקדם חקיקה המתאימה להתקדמות הטכנולוגית.
בינתיים נראה שהולך לה לא רע וגם הממשל האמריקאי פועל בכיוון. בשבוע שעבר אישר הבית הלבן תקציב של 4 מיליארד דולר לקידום הפיתוח של מכוניות ללא נהג בעשר השנים הקרובות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.