עובדי הבורסה מתלוננים על יחס משפיל מצד בכירי ההנהלה

על פי ועד עובדי הבורסה, המשנה למנכ"ל התפרצה על עובדת עד לכדי "צעקות רמות שנשמעו בכל קומה 11, עד כדי השפלתה של העובדת ורמיסת כבודה" ■ הבורסה: "הטענות משוללות כל יסוד"

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

ועד עובדי הבורסה קובל על יחס בכירי ההנהלה לעובדים, וכינס היום (ה') אסיפת עובדים בעניין. זאת, על רקע מספר מקרים בהם לטענת הוועד הגיעו היחסים בין ההנהלה לעובדים לכדי התעמרות של ממש.

בהודעה שנשלחה לעובדים מטעם הוועד נכתב כי "לאחרונה נתגלו מקרים של מנהלים בבורסה המתעמרים בעובדים.  נדהמנו לגלות כי המשנה למנכ"ל חצתה את גבולות המקובל, הנהוג והמותר ביחסים בין הנהלה לעובדים וכי 'שיחה' שקיימה לפני ימים אחדים עם עובדת לא היתה שיחה, כי אם התפרצות חסרת תקדים, שבאה לידי ביטוי בצעקות רמות שנשמעו בכל קומה 11, עד כדי השפלתה של העובדת ורמיסת כבודה.

"לצערנו, במהלך תקרית זו שהחלה בשיחת טלפון והמשיכה בלשכת המנכ"ל, נכנס המנכ"ל לחדר לקח את חפציו ויצא מבלי להתערב. אותו מנכ"ל הבורסה שבעבר הצהיר כי לא יסכים להרמת קול באשר היא! במקרה אחר סמנכ"ל השיווק "הביע את מורת רוחו" בצעקות בשיחת ובטריקת טלפון על עובדת. וישנם עוד מקרים שלא כאן המקום להרחיב".

בהודעה נכתב כי "איננו מקבלים כי שיחות בין איש הנהלה כלשהו, יהיה אשר יהיה, לבין עובד, שיבואו לידי ביטוי בצעקות עד כדי השפלה של העובד. לא נסכים כי שיחות בין מנהל לעובד ילוו באלימות מילולית, או השפלה, או התעמרות, או איום, מכל סוג! לאור ריבוי המקרים של התנהלות פוגענית כלפי עובדי הבורסה, החליט ועד העובדים לעמוד לרשותו של כל עובד בכל פגישה עם המשנה למנכ"ל ו/או סגניו במטרה למנוע בעתיד התנהלות לא ראויה כלפי העובדים או מצבים מבישים שכאלה.

"לפיכך, כל עובד המוזמן לשיחה או עד להתנהגות מסוג זה נדרש ליידע מיידית את חברי ועד העובדים כדי לאפשר התערבות מיידית של הועד. הדברים אמורים גם לגבי פגישות מסדרון, או פגישות אקראיות, ככל שעובד מרגיש מאויים".

מהבורסה נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות משוללות כל יסוד. הנהלת הבורסה רואה בעובדים שותפים לדרך והיא נוהגת בכבוד ובהוגנות ותמשיך לעשות כן. מדובר בניסיון של קומץ עובדים המנסים להסית את הדיון המקצועי והענייני הקשור בהסכם השכר המתגבש למחוזות אחרים".