נעילה חיובית בוול סטריט; הנפט זינק ב-12.3%, טוויטר 11%

בכיר באופ"ק אמר שהארגון מוכן לדון עם יצואניות הנפט באשר לקיצוץ התפוקה ■ מאקרו: המכירות הקמעונאיות ומחירי מוצרי הייבוא, שעקפו את התחזיות המוקדמות ■ מנכ"ל ג'יי.פי מורגן בצעד בונה אמון: רוכש מניות הבנק בכ-27 מיליון דולר

בית ההשקעות ג'יי פי מורגן צייס / צילום: בלומברג
בית ההשקעות ג'יי פי מורגן צייס / צילום: בלומברג

המסחר בבורסות ארה"ב (ו') נחתם בעליות של עד כ-2%, ובכך קטע רצף ירידות של 5 ימים. בורסות אירופה ננעלו היום בעליות שערים חדות בהובלת סקטור הבנקאות, בעוד מחירי הנפט זינקו בחדות וסייעו לתדלק את הראלי בשווקים.

 

 

 

בזירת המאקרו התפרסמו ב-15:30 המכירות הקמעונאיות, שטיפסו ב-0.2% בינואר, מעל הצפי שעמד על עלייה של 0.1%. במקביל פורסמו מחירי מוצרי הייבוא לארה"ב, שירדו ב-1.1% בעוד בשוק ציפו לירידה חדה יותר של 1.4%. ב-17:00 פורסם מדד בטחון הצרכן של אוניברסיטת מישיגן, שרשם קריאה של 90.7 נקודות בפברואר, מתחת לצפי בשוק שעמד על 92.6 נקודות. בנוסף פורסמו המלאים העסקיים, שעלו בדצמבר ב-0.1%, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

החוזים על הנפט זינקו היום עד כ-12.3% היום בעקבות ספקולציות מחודשות לגבי האפשרות שקרטל אופ"ק יחליט לחתוך את התפוקות ולווסת את המחירים. זאת לאחר שאתמול ירד הנפט לשפל של יותר מ-12 שנים. הברנט טיפס היום ב-10.5% וננעל ברמה של 33.2 דולר לחבית בעוד ה-WTI זינק ב-12.3% וננעל ברמה של 29.4 דולר לחבית. הגורם המרכזי שהוביל לזינוק במחירים היה דברים שאמר שר האנרגיה של איחוד האמירויות, שטען כי אופ"ק מוכן לדון עם המדינות היצואניות על קיצוץ תפוקת הנפט. הוא טען בנוסף כי ישנן מדינות שכבר נאלצות לקצץ בתפוקה בשל הקריסה במחירים. בנוסף, ע"פ הערכות בשווקים הסוחרים סגרו היום הרבה פוזיציות שורט על הנפט, עניין שהגביר את מהלך העליות.

בזירת המאקרו האירופאית דווח היום כי כלכלת גוש האירו התרחבה בקצב שנתי של 0.3% בלבד ברבעון הרביעי של 2015. כלכלת גרמניה צמחה בשיעור דומה ובכל שנת 2015 התרחבה ב-1.3%, בהתאם לצפי הכלכלנים.

 

מניות הבנקים זינקו בחדות לאחר הירידות החדות שרשמו בימים האחרונים. קומרסבנק זינקה בחדות באירופה לאחר שהבנק עמד בציפיות האנליסטים בדוחות הרבעון האחרון שפרסם היום.

שמואל בן אריה מחברת פיוניר מציין כי "נראה כי אין באופק סיכוי לשינוי סביבת הריבית בעולם בתקופה הקרובה מה שאומר שהבנקים באירופה יאלצו להמשיך ולהתמודד עם סביבה מאתגרת. בסביבה כזו הבנקים מתקשים להרוויח. בניגוד למה שהיה בשנת 2008 הבנקים ברחבי העולם פעלו בשנים האחרונות לחיזוק ההון שלהם וכיום ההון העצמי של הבנקים הוא הרבה יותר גבוה, גם בדויטשה בנק אשר לו יחס הלימות הון חלש ביחס לשאר הבנקים באירופה".

מניות האנרגיה והכרייה, ביניהן אקסון מובייל  ושברון, המשיכו לרכז עניין על רקע התנודתיות הגבוהה במחירי הנפט.

מניית ג'יי.פי.מורגן  רשמה עלייה חדה, לאחר שנודע כי מנכ"ל הבנק ג'יימי דיימון קנה 500 אלף מניות של הבנק בכ-26.5 מיליון דולר.

גם מהעבר השני של האוקיינוס אחד הבנקים הגדולים מנסה להשיב את האמון בקרב המשקיעים. דויטשה בנק  הודיע כי הוא מבצע רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 5.4 מיליארד דולר.

טבע  פרסמה אתמול את דוחותיה ל-2015, ולאחר סיום המסחר בוול סטריט גם את הדוחות המלאים של השנה שעברה.  מהדוחות עולה כי ארז ויגודמן , מנכ"ל טבע , זכה לעלות שכר בהיקף של כ-5.7 מיליון דולר ב-2015. שכר הבסיס של ויגודמן עמד על כ-1.36 מיליון דולר, הפרשות סוציאליות היו בכ-722 אלף דולר, בונוס מזומן של כ-2.25 מיליון דולר ואופציות בשווי של כ-1.33 מיליון דולר. מניית טבע רשמה אתמול ירידה חדה.