אינדיפנדנט הבריטי יפסיק להדפיס; יסתמך על הדיגיטל

העיתון, שחולל מהפכה במוסד העיתונות בבריטניה בשנות ה-80, זכה בימי השיא לתפוצה יומית של 400 אלף גיליונות, שירדה כיום לכ-40 אלף

 

ה"אינדיפנדנט", העיתון שטלטל את מוסד העיתונות בבריטניה בשנות ה-80 בטרם נקלע לקשיים, יפסיק להדפיס לאחר כמעט שלושים שנה, ובמקום זה יפרסם רק מהדורה מקוונת, כך הודיעו אתמול (שישי) בעלי העיתון.

חיסולן של המהדורות המודפסות של האינדיפנדנט - לרבות המהדורת השבועית, של ימי ראשון, הוא מהלומה לסצנת המדיה הבריטית התחרותית והנמרצת, שבה בלט העיתון בנועזות שלו, שהפכה אותו למעצמה בתחום המודפס אפילו כשהתמודד עם הפסדים. בימי השיא שלו בשנות ה-80 נהנה העיתון מתפוצה של 400,000 גיליונות בימות השבוע. כיום יש לו קצת יותר מ-40,000.

האינדיפנדנט ניסה לייצר תפנית חיובית בהודעתו, שבה כינה את עצמו "העיתון הלאומי הראשון בבריטניה שמסתמך על עתיד דיגיטלי בלבד", אולם במזכר פנימי אמר הבעלים, יבגני לבדב, כי הדפוס כבר איננו בר-קיימא מבחינה כלכלית.

במקום זאת, אמר, לבדב, ברצונו להתמקד בהפיכת האינדיפנדנט למותג דיגיטלי גלובלי. "עמדנו בפני בחירה: להתמודד עם הירידה הנמשכת של הדפוס, או לעצור מהבסיס הדיגיטלי שהקמנו עתיד בר-קיימא ורווחי", כתב לבדב.