נעילה חיובית בבורסה; רציו טיפסה בכ-4.5%, טבע 1.6%

עליות שערים ניכרות חתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט ■ סיטי: בנק ישראל יוריד תוך 3 חודשים את הריבית לטריטוריה שלילית ■ נתניהו העיד היום בפני שופטי בג"ץ בעתירות נגד מתווה הגז

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') במגמה חיובית מובהקת על רקע עליות השערים החדות שחתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט. מניות הגז רשמו עליות חדות לקראת הסיום, על רקע עדותו של רה"מ נתניהו בבג"ץ בעניין מתווה הגז. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-550 מיליון שקל.

 

ישראל תהיה אחת המדינות שתצטרף השנה ל"מועדון" הכלכלות עם ריבית שלילית. כך מעריכים כלכלנים בסיטי, שחיברו דוח שמעריך אילו בנקים מרכזיים בעולם ינקטו בקרוב במדיניות של ריבית שלילית, בדומה לבנקים המרכזיים של יפן ושבדיה, שהפחיתו השנה את הריביות מתחת לאפס.

על פי הדוח של סיטי, קיימת סבירות גבוהה שבנק ישראל יאמץ ריבית שלילית בהמשך השנה. ליתר דיוק, האנליסטים צופים כי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג תחליט להפחית את הריבית מרמה של 0.1% לרמה שלילית של 0.1% בתוך שלושה חודשים. [לסיפור המלא]

בהלמן אלדובי ממשיכים גם היום, במסגרת הסקירה השבועית, להחזיק בהמלצה להוריד סיכונים בתיק ההשקעות בתקופה הקרובה ולנצל ימים של עליות בשווקים על מנת לצמצם מעט את החשיפה המנייתית.

הנפט ממשיך להיסחר בתנודתיות עזה כשמחירו זינק שלשום בחדות בעקבות ספקולציות מחודשות לגבי האפשרות שקרטל אופ"ק יחליט לחתוך את התפוקות ולווסת את המחירים. ביום ה' האחרון נפל מחירו של הזהב השחור לשפל שלא נראה יותר מ-12 שנה.

ראיון מיוחד עם כלכלן ה-OECD שחיבר את הדוח על ישראל

רה"מ נתניהו הגיע היום ב-15:30 לדיון בבג"ץ על מתווה הגז במטרה לשכנע את שופטי העליון לדחות את העתירות נגד מתווה הגז. "אנחנו נמצאים בדקה ה-90 מבחינת היכולת שלנו לממש את פוטנציאל הגז של מדינת ישראל. כפי שאפרט: כל עיכוב נוסף, כל חזרה לאחור, יכולים להוביל לתוצאות חמורות שספק אם יהיה ניתן לגבור עליהם", אמר נתניהו. מניות הגז דוגמת אבנר  ודלק קידוחים  זינקו לאחר עדות נתניהו.

שני המתמודדים הסופיים על רכישת השליטה בחברת אלון רבוע כחול , מוטי בן משה וגינדי החזקות, הגישו ביום ה' את הצעותיהם הסופיות והמחייבות לחברה ולמחזיקי אגרות החוב שלה. לפי ההצעות המעודכנות, מציעה גינדי החזקות הזרמה של 1 מיליארד שקל לאלון רבוע כחול בתוך ארבע שנים, לצורך פירעון מלוא החוב הפיננסי של החברה (930 מיליון שקל כיום), בעוד שבן משה מציע הזרמה של 900 מיליון שקל עם אפשרות לפירעון מלוא החוב הפיננסי בתוך שנה בלבד מיום השלמת ההסדר. [לסיפור המלא]

אל על   נסחרה ברקע הזינוק במחירי הנפט בסוף השבוע, עליית מחירים שמשפיעה רבות על חברת התעופה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]