משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ, הודיע היום (ג') על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית לכל הערים והיישובים בארץ, לאחר שעלתה מ-1 בינואר 2016 בערים תל-אביב, ירושלים, חיפה ובאר-שבע.
מדובר בהוזלה של מחירי מנויי ה"חופשי חודשי" ו"חופשי יומי" שמאפשרים נסיעה בתחבורה ציבורית - אוטובוסים ורכבות, והשקת המנויים בכל היישובים בארץ שעד כה לא נהנו ממנויים. עד סוף הרבעון הראשון של 2016 יושק גם כרטיס בודד שיאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית במשך שעה וחצי. עלות המהלך למדינה - כ-70 מיליון שקל לשנה.
נזכיר, כי בתחילת ינואר, מי שלא משלב נסיעה באוטובוסים ורכבות, או שנוסע רק בתוך העיר - מנוי החופשי חודשי שלו דווקא התייקר בכמה שקלים, אבל שר התחבורה ישראל כץ אמר שמדובר בטעות והוא דאג לתיקונה. כעת, לדבריו, הטעות לא תחזור והמחירים לא יתייקרו.
לפי הודעת משרד התחבורה, מנוי חופשי חודשי בין קריית שמונה לטבריה יעלה 213 שקל במקום 1,080 שקל כיום (הוזלה של כ-80%); חופשי חודשי בין קצרין לכרמיאל יעלה 423 שקל לעומת 1,080 שקל כיום; מנוי בין צפת לראש פינה יעלה 149 שקל - הוזלה של 56%; מנוי חופשי חודשי בין צפת לקריית שמונה יעלה 213 שקל - הוזלה של 67%.
מנוי חופשי חודשי בין עפולה לחיפה יוזל ב-34% ל-423 שקל; כך גם בין עפולה לכרמיאל, בין אום אל פאחם לתל-אביב, בין אום אל פאחם לחדרה ובין קריית גת לתל-אביב. מנוי חופשי חודשי בין קריית גת לבאר-שבע יעלה 354 שקל ויאפשר נסיעה חופשית בכל רחבי מטרופולין באר-שבע.
האזורים החדשים שיכללו ברפורמה ישויכו לאחד מארבעת המטרופולינים הקיימים, בהתאם לקרבתם הגיאוגרפית. אזור הגליל, שחולק ל-3 תתי-אזורים: הגולן והגליל העליון, אזור צפת ומרחב טבריה והכנרת, ייכלל במטרופולין חיפה.
אזור עפולה, בית-שאן והיישובים שסביבן יכללו גם כן במטרופולין חיפה. אזור חריש המתפתח וואדי ערה יקושרו באמצעות כרטיסי מנוי לשני מטרופולינים: חיפה ותל-אביב. יצוין כי המנויים החדשים יאפשרו גם נסיעה ברכבת העמק עם תחילת הפעלתה בשנה הבאה. אזור עמק זבולון והיישובים רכסים, אבטין וכפר חסידים ייכללו בטבעת 1 של מטרופולין חיפה, וכן יקושרו בכרטיסי מנוי תקופתיים בתוך האזורים.
אזור השומרון ייכלל במסגרת הטבעת השנייה והשלישית של מטרופולין תל-אביב, ואילו גוש שילה יצורף לטבעת השלישית במטרופולין ירושלים.
תושבי קריית גת והסביבה, יוכלו לבחור בין מנוי למטרופולין תל-אביב לבין מנוי למטרופולין באר-שבע, בהתאם לצרכיהם, וליהנות משימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית ומהמחירים המוזלים הקיימים בשני המטרופולינים. בנוסף, אזור קריית גת ואשקלון יקושרו ביניהם בכרטיסי מנוי תקופתיים.
העיר אילת, שתהווה מטרופולין נוסף ברפורמה, תכלול את ישובי חבל איילות בערבה. הסדרי הנסיעה באזור זה יסוכמו בקרוב בין משרד התחבורה לבין נציגי המועצות האזוריות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.