מה הטעם להחזיק מכונית ללא נהג אם אתה צריך לצאת ממנה על-מנת להטעין את הסוללה? זה בדיוק מה ששאלה את עצמה גוגל, ובשמה החדש אלפאבית, במהלך הפיתוח של הגוגל-קאר. לפי אתר IEEE, גוגל בוחנת מערכות של שתי חברות סטארט-אפ על גבי האבטיפוס של המכוניות ללא נהג שלה בקליפורניה.
שתי החברות - Hevo Power ו-Momentum Dynamics - פיתחו מערכות תהודה מגנטיות אשר מעבירות חשמל דרך משדר שמוטמע בתוך הכביש אל מקלט שנמצא בתוך המכונית החשמלית. במקום להניח את המכונית על משטח הטענה, כמו הסמארטפונים החדשים של סמסונג, המכונית תחנה מעל מטען שיוטמע בתוך הכביש, וברגע שהיא תימצא בדיוק מעליו, ההטענה תצא לדרך.
עם זאת, המטרה הסופית של ההטענה האלחוטית תהיה הטענה של מכוניות תוך כדי נסיעה - שיטה שנבחנת ממש בימים אלה בבריטניה על-ידי חברת הכבישים הבריטית Highways England. במהלך הניסויים שהתחילו לאחרונה, מכוניות מצוידות בטכנולוגיה אלחוטית נוסעות מעל קטעי כביש שלתוכם הוכנסו מטענים וכבלים חשמליים שמפיקים שדות אלקטרומגנטיים, וכך נטענות תוך כדי נסיעה.
השאלה היא האם לאור העלות הגבוהה של כבישים מהסוג הזה וההתקדמות המשמעותית בעוצמה ובאיכות של סוללות, האם בכלל יש צורך להטעין מכוניות תוך כדי נסיעה?
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.